سایت رسمی رفراندوم کاتالونیا فیلتر شد

۲۷ شهریور ۱۳۹۶ | ۲۱:۴۴ کد : ۱۹۷۱۸۲۹ سرخط اخبار

در پی فیلتر سایت رسمی رفراندوم استقلال کاتالونیا، رهبر این منطقه در پیامی در توئیتر اعلام کرد که چگونه رای دهندگان می توانند از فیلترشکن برای دسترسی به سایت رفراندوم استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وب سایت رسمی رفراندوم استقلال کاتالونیا توسط اسپانیا مسدود شد. دولت مادرید این رفراندوم را غیرقانونی اعلام کرده و خواستار توقف کمپین رفراندوم شده است.

کارلس پوگدمون رهبر منطقه ای کاتالونیا در پیامی در توئیتر  پس از اینکه اپراتورهای مخابرات دستور فیلتر وب سایت رسمی رفراندوم را صادر کردند، سامانه اینترنتی جدیدی معرفی کرد.

وی اعلام کرد که کمپین رفراندوم ادامه دارد و هرگونه لغو آن را غیرممکن است.

همچنین جولیان آسانژ، بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس در پیامی حمایت خود را از استقلال کاتالونیا اعلام کرد.

دولت منطقه ای کاتالونیا در شمال شرق اسپانیا متعهد به برگزاری رفراندوم در اول اکتبر است تا از دولت مرکزی جدا شود اگرچه ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا برگزاری چنین همه پرسی ای را غیرقانونی می داند و قول داده تا با آن مقابله کند.

رهبر کاتالونیا و شهردار بارسلونا در نامه خود خواستار مذاکرات سیاسی بر مبنای "مشروعیتی شده اند که همه مردم و سیاستمداران اسپانیا و دولت منطقه ای کاتالونیا به آن متعهد هستند" تا به این ترتیب "مشکلی به وجود نیاید و جرم کمتری صورت گیرد و به حرف های مردم گوش داده شود."

قرار است رفراندوم استقلال اول اکتبر برگزار شود.

کلید واژه ها: کاتالونیا


نظر شما :