افشاگری‌ تازه از تلاش ترامپ برای اخلال در روند تحقیقات درباره روسیه

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۹:۲۴ کد : ۱۹۶۹۰۹۹ سرخط اخبار

یکی از منابع نزدیک به مدیر سابق اف بی آی اعلام کرد: در حال حاضر جیمز کومی، مدیر سابق اف بی آی متقاعد شده که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تلاش می کند تحقیقاتش درباره روابط میان ترامپ و روسیه را تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش ایسنا، این منبع آگاه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت: البته ثابت کردن اینکه رئیس جمهور مرتکب چنین جرمی شده بسیار دشوار است؛ چراکه باید ثابت کنیم او نیت قبلی داشته تا در اجرای این روند قضائی مانع تراشی کند.

در آمریکا مانع تراشی در روند قضائی یک جرم فدرال است که براساس آن فردی تلاش می کند تا اجرای مناسب قانون را تحت تاثیر قرار داده، در آن مانع تراشی کند و یا آن را متوقف سازد.

کومی ابتدا معتقد بود که ممکن است دونالد ترامپ را در جریان مکالماتشان درخصوص اینکه چه چیزی درست است راهنمایی کرده باشد اما کمی بعد متقاعد شد که رئیس جمهور با نیت قبلی در تلاش است تا مسیر این تحقیقات را تحت تاثیر قرار دهد.

کومی اذعان کرده که در جلسه کمیته اطلاعات سنا که درخصوص تحقیقات حول محور ارتباط میان دولت ترامپ و روسیه برگزار می شود، شهادت خواهد داد.

ترامپ پیشتر در جریان دیدار با مقامات روسی در کاخ سفید اعلام کرده بود که فشارهایی که به خاطر تحقیقات در رابطه با اعمال نفوذ کرملین در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ به وجود آمده بود، کاهش داده است.

وی گفته بود: من رئیس اف بی آی که یک فرد "دیوانه" بود، اخراج کردم. من به خاطر روسیه تحت فشار بسیاری قرار گرفتم.


نظر شما :