ماکرون: اتحادیه اروپا به اصلاحات عمیق نیاز دارد

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۰۲:۱۶ کد : ۱۹۶۹۰۳۰ سرخط اخبار

رئیس جمهور جدید فرانسه در نخستین سفر خارجی خود با تأکید بر لزوم اجرای اصلاحات عمیق در اتحادیه اروپا، از آمادگی پاریس برای اجرای اصلاحات و توافق های جدید خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، رئیس جمهور فرانسه دیروز یکشنبه در نخستین سفر خارجی خود راهی برلین شد.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، «امانوئل ماکرون» طی کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در اظهاراتی اعلام کرد: «ما باید اعتماد را به اتحادیه اروپا بازگردانیم. بدون اروپا صلح، آزادی و کامیابی وجود نخواهد داشت.»

وی افزود: «اتحادیه اروپا به اصلاحات عمیق نیاز دارد. ما برای حمایت از شهروندانمان به اروپایی که دیوان سالاری کمتری در آن حاکم باشد، نیاز داریم.»

رئیس جمهور فرانسه در ادامه خاطرنشان کرد: «اجرای اصلاحات چشمگیر نه تنها در اتحادیه اروپا بلکه در تمام منطقه یورو لازم و ضروریست و ما برای اجرای اصلاحات نهادینه و توافق های جدید آماده هستیم.»

سفر امانوئل ماکرون جوان به آلمان و ملاقات او با صدر اعظم این کشور ساعاتی پس از به قدرت رسیدن وی نشان می دهد که اتحادیه اروپا از جایگاه مهمی برای رئیس جمهور جدید فرانسه برخوردار است.

حل بحران اروپا و بازسازی ساختار آن از جمله وعده هایی بود که ماکرون در دوران تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری فرانسه آن را مطرح کرد.

وی همچنین روز یکشنبه گذشته در مراسم تحویل قدرت از اولاند در کاخ الیزه اعلام کرد: اروپا و جهان هم اکنون بیش از هر زمان دیگری به فرانسه نیاز دارند. ما به اروپایی کارآمدتر، دموکراتیک تر و سیاسی تر نیاز داریم چرا که اروپا ابزار قدرت و حاکمیت ماست و من برای تحقق این هدف خواهم کوشید.

کلید واژه ها: اتحادیه اروپا


نظر شما :