اظهارات ضد ایرانی مقامات سعودی

۲۷ فروردین ۱۳۹۶ | ۲۳:۱۴ کد : ۱۹۶۸۴۰۱ سرخط اخبار

رئیس پیشین دستگاه اطلاعات عربستان سعودی و سخنگوی ائتلاف سعودی ضد یمن، در کنفرانسی در پاریس به جای بررسی راهکار حل بحرانی که ریاض در یمن ایجاد کرده، به ایران اتهام زنی کردند.

به گزارش فارس، «ترکی فیصل» رئیس شورای اداری مرکز پژوهشهای اسلامی «ملک فیصل» و رئیس پیشین دستگاه اطلاعاتی عربستان در کنفرانسی تحت عنوان «اوضاع یمن و نیازمندی های صلح» که در سفارت عربستان در پاریس برگزار شد بر ضرورت پیوستن و عضویت یمن در شورای همکاری کشورهای حوزه خلیج فارس - هرچند به تدریج - تاکید کرد.

به نوشته پایگاه خبری «یمن 24»، وی در این کنفرانس تاکید کرد که امنیت و ثبات کشورهای عضو این شورا، منوط به امنیت و ثبات یمن است.

ترکی فیصل افزود: پذیرش اصل راهکار سیاسی و بازگرداندن دولت مشروع و قانونی یمن، تشکیل دولتی جدید و عادل با حضور کلیه یمنی ها و خالی از فعالیت شبه نظامیان تنها راهکار بازگشت یمن به وضعیت طبیعی است.

 وی ادعا کرد که انصارالله و «علی عبدالله صالح» رئیس جمهور سابق یمن، به دیپلماسی فرصت نمی دهند که جنگ را از یمن دور کند.

ترکی فیصل افزود: صالح می خواهد به قدرت باز گردد و حوثی ها نیز می خواهند یمن را در مسیر ایدئولوژیکی و طائفه ای مورد حمایت ایران هدایت کنند و منطقه را وارد یک منازعه ایدئولوژیکی و طائفه ای کنند که این مسئله آینده و امنیت کشورهای همجوار یمن را تهدید می کند.

«احمد عسیری» مشاور وزیر دفاع عربستان سعودی و سخنگوی ائتلاف عربی در تجاوز به یمن نیز در این کنفرانس مدعی شد: نقش ایران در بی ثباتی و ناامنی یمن کاملا روشن است. ایران از شبه نظامیان وابسته به خود نظیر حزب الله  برای تاثیرگذاری بر روند سیاسی کشورهای منطقه استفاده می کند.

وی در ادامه ادعای خود دلیل تجاوز نیروهای ائتلاف به یمن و به خاک و خون کشیدن مردم بی گناه این کشور را این چنین توضیح داد: هدف اصلی نیروهای ائتلاف از عملیات نظامی به یمن، ممانعت از تبدیل شدن این کشور به لیبی بوده است.

کلید واژه ها: یمن


نظر شما :