اهمال روسیه منجر به حمله شیمیایی سوریه شد!

۲۲ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۹:۵۳ کد : ۱۹۶۸۳۱۳ سرخط اخبار

وزیران خارجه کشورهای گروه هفت نشست دو روزه ای را در لوکا واقع در توسکانی ایتالیا با هدف رسیدن به رویکردی واحد در قبال مناقشه سوریه برگزار می کنند.

به گزارش ایسنا، بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس بریتانیا در این رابطه اظهار داشت: پیام این نشست باید روشن باشد، "اینکه باید ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را به دست کشیدن از حمایت از بشار اسد واداشت."

به نقل از شبکه الجزیره، وزیر خارجه انگلیس مدعی شد، او با حفظ پیوند با فردی که با مواد سمی به مردم خود حمله می کند در حال خدشه دار کردن نام روسیه است.

او گفت: در این نشست "درباره احتمال تحریم های بیشتر بر بعضی از چهره های نظامی سوریه و در واقع بعضی از چهره های نظامی روسیه که در هماهنگ کردن تلاش نظامی سوریه نقش داشته اند بحث خواهد شد."

بوریس جانسون گفت: درباره تحریم ارتش های سوریه و روسیه بحث می شود.

روسیه از قبل در واکنش به انضمام کریمه و بحران شرق اوکراین هدف رشته تحریم هایی آمریکا و اتحادیه اروپا بوده است.

اما اگر تحریم های تازه ای علیه مقام های روسیه در ارتباط با جنگ سوریه در نظر گرفته شود بی سابقه خواهد بود. با این حال وضع چنین تحریم هایی اصلا قطعی نیست.

آنجلینو آلفانو، وزیر خارجه ایتالیا تصریح کرد، روس ها باید درک کنند که به اوج پرونده سوریه رسیده اند و آنها باید اسد را راضی کنند به روند توافق سیاسی بازگردد.

وی افزود: آمریکا استراتژی جدیدی دارد و وزیر خارجه آمریکا برای اولین بار آن را ارائه خواهد کرد.
رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا که برای حضور در اجلاس وزرای خارجه هفت کشور صنعتی جهان به ایتالیا رفته می گوید ناتوانی روسیه در خلع سلاح شیمیایی سوریه باعث شد که مسکو نتواند از وقوع "حمله شیمیایی خان شیخون" پیشگیری کند.

رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه پس از شرکت در این اجلاس به مسکو خواهد رفت تا مجموعه از درخواست های این گروه را مطرح کند.

تیلرسون تصریح کرد، واشنگتن در حمایت از مردم سوریه سکوت نمی کند و اگر لازم باشد دوباره سوریه را هدف قرار می دهیم.

اکنون تیلرسون که قرار است پس از دیدار با وزاری خارجه ایتالیا، آلمان، بریتانیا، کانادا، فرانسه و رهبران اتحادیه اروپا به مسکو سفر کند معتقد است حمله هفته گذشته به شهر خان شیخون در استان ادلب سوریه که آمریکا و متحدانش می گویند یک حمله شیمیایی بوده، باید کرملین را متقاعد کند که دست از حمایت بشار اسد بردارد.

با این حال خبرگزاری رویترز به نقل از یک دیپلمات ارشد اروپایی نوشت که آمریکا "بی هدف در تاریکی" در جستجوی انتقال قدرت در سوریه است.

گروه هفت شامل کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا و آمریکا است اما اتحادیه اروپا هم نماینده ای در آن دارد.

کلید واژه ها: ایتالیا وزیر خارجه


نظر شما :