اذعان قدیروف به استقرار نیروهای ویژه چچنی در سوریه

۱۸ بهمن ۱۳۹۵ | ۲۳:۱۲ کد : ۱۹۶۶۸۴۱ سرخط اخبار

در حالی که روس ها با یادآوری خاطرات بد مداخله کشورشان در افغانستان طی سال های ۱۹۷۹ – ۱۹۸۹ تمایلی به اعزام نیروهای ویژه خود برای شرکت در جنگ در سوریه را ندارند، اما ظاهرا این مشکل را با اعزام نیروهای ویژه چچنی به سوریه حل کرده اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه ایندیپندنت، چند روز پیش رمضان قدیروف، رئیس جمهور چچن در اینستاگرام خبری عمدتا منتشر نشده درباره مداخله نظامی روسیه در جنگ سوریه اعلام کرد.

رمضان قدیروف که بالغ بر یک دهه بر چچن رهبری کرده خطاب به ۲.۳ میلیون دنبال کننده خود در اینستاگرام چیزی را که بسیاری به آن سوءظن داشتند تایید کرد و نوشت: یگان های ویژه چچنی در شمال سوریه مستقر شده اند تا "از صلح و نظم عمومی" حمایت کنند.

این خبر بعد از آن اعلام شد که معاون رئیس پارلمان چچن به نام آدم دلیمخانوف به همراه مفتی چچن به سوریه سفر کرده و آنها در این سفر با ماهر اسد، برادر بشار اسد، رئیس جمهور سوریه دیدار کرده و از یگان پلیس نظامی روسیه "جایی که در آنها جوانان چچنی خدمت می کنند"، بازدید کردند.

قدیروف با انتشار ویدئویی به همراه آن نوشت: این سربازان با افتخار گفتند که از اینکه به حفظ صلح و نظم عمومی در شهر حلب خدمت می کنند و از غیرنظامیان در مقابل حملات تروریستی پشتیبانی می کنند افتخار می کنند.

مداخله نظامی روسیه در جنگ سوریه از سپتامبر ۲۰۱۵ آغاز شد. کرملین وعده داده بود که قدرت مشروع در سوریه را با ثبات کرده و شرایط را برای مصالحه سیاسی فراهم می کند. اگرچه جزئیات استقرار نیروهای روسی در سوریه مبهم است اما در دسامبر ۲۰۱۶ گزارش هایی درباره تدارک یگان های ویژه چچنی برای استقرار در سوریه منتشر شد.

در آن زمان گفته شد که ماموریت آنها محافظت از پایگاه هوایی حمیمیم روسیه در نزدیکی شهر لاذقیه است. رسانه های روسیه نیز گزارش داده بودند که یکسری کتابچه های حاوی جملات مهم زبان عربی علائم گروه های مسلح شهر حلب برای سربازان چچنی در پایگاهی نزدیک شهر گروزنی پایتخت چچن توزیع شده است.

قدیروف در ابتدا این گزارشات را تکذیب کرده بود.

کلید واژه ها: چچن


( ۲ )

نظر شما :