بوسنی پایگاه احتمالی داعش در اروپا

۱۶ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۸:۲۸ کد : ۱۹۶۶۷۶۶ سرخط اخبار

کارشناسان مدعی هستند که اگر تروریست های داعش پس از تلاش های مشترک مقابله با تروریسم آمریکا و روسیه از خاورمیانه بیرون رانده شوند، احتمالا پایگاهی را در اروپا ایجاد خواهند کرد.

به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه دیلی میل، جواد گالیجاسویچ، فعال سیاسی بوسنی هرزگوین گفت: بوسنی هرزگوین کشوری در حوزه بالکان به عنوان آخرین چاره برای یک پناهگاه ایده ال برای گروه تروریستی داعش مدنظر گرفته شده است.

وی افزود: این کشور که هم مرز با کرواسی، مونتنگرو و صربستان است زمینی مناسبی برای تروریست های داعش به منظور گسترش ایدئولوژی هایشان محسوب می شود.

این فعال سیاسی در ادامه گفت: زیرساخت افراط گرایی در سه دهه گذشته در سراسر بوسنی فراهم شده است. هیچ مانعی برای جلوگیری از گسترش آن وجود ندارد. تبلیغات ایده های افراط گرایی وکمک های مالی به افراط گرایان ادامه یافته است. هر کسی دربوسنی می تواند سلاح خریداری کند. برخی تروریست ها در این کشور حساب های بانکی خود را دارند.

رئیس سابق سازمان مطالعات تروریسم بین المللی نیز موافق است که بوسنی با 3.5 میلیون تن شهروندان مسلمان، بهترین مقصد برای داعش پس از فقدان پایگاه هایشان در عراق و سوریه محسوب می شود.

کلید واژه ها: بوسنی


نظر شما :