نتانیاهو حرفش را پس گرفت اما از مکزیک عذرخواهی نمی‌کند

۱۲ بهمن ۱۳۹۵ | ۰۱:۳۰ کد : ۱۹۶۶۶۳۷ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که قصد نخست بنیامین نتانیاهو در سخنانش درباره دیوار پیشنهادی ترامپ، اظهارنظر درخصوص روابط آمریکا و مکزیک نبوده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از هاآرتص، سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با بیان این مطلب، گفت که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل مشخصاً به تجربه امنیتی ما اشاره کرد که ما آماده شرکت در آن هستیم و ما موضعی را درخصوص روابط آمریکا و مکزیک بیان نکردیم.

در همین حال، روزنامه هاآرتص نوشت که نخست وزیر اسرائیل عذرخواهی از مکزیک را نپذیرفته است. این روزنامه نوشت که وزیر داخلی اسرائیل از نتانیاهو به این دلیل که بحرانی را با مکزیک به دلیل حمایت از تصمیم ترامپ ایجاد کرده است، انتقاد کرد و از وی خواست تا به دلیل این موضعش عذرخواهی کند اما نتانیاهو نپذیرفت.

این جنجال میان نخست وزیر و وزیر داخلی اسرائیل در نشست روسای احزاب ائتلاف حاکم اسرائیل پس از نشست هفتگی کابینه رخ داد.

پیشتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصمیم دونالد ترامپ برای ایجاد دیوار حائل بین آمریکا و مکزیک را ستوده بود. در مقابل مکزیک به این اقدام نتانیاهو واکنش نشان داد.

نتانیاهو در توییتی نوشت: ترامپ کار درستی می کند. دیواری در طول مرزهای جنوبی "اسرائیل" ساخته شد و این دیوار تمامی مهاجران غیرقانونی را متوقف کرد. موفقیت بزرگی است. فکر بزرگی است.

نتانیاهو که ریاست تندروترین دولت در تاریخ اسرائیل را برعهده دارد خرسندی خود را از دونالد ترامپ پنهان نکرده است.

تقدیر نتانیاهو از دونالد ترامپ انتقادات گسترده ای را به دنبال داشت. وزارت خارجه مکزیک از توئیت نتانیاهو درباره دیوار حائل در مرز با آمریکا به شدت انتقاد و اعلام کرد که دولت این کشور سفیر اسرائیل را احضار و مراتب نارضایتی اش از این پیام نتانیاهو را اعلام کرده است.

این وزارتخانه افزود: مکزیک دوست اسرائیل است و نتانیاهو باید براین اساس رفتار کند.

همچنین روزنامه عبری زبان هاآرتص نوشت که این اقدام نتانیاهو خشم شمار زیادی از مکزیکی های یهودی را به دنبال داشته است.

کلید واژه ها: مکزیک


( ۱ )

نظر شما :