مک‌کین: به امنیت کشورهای بالتیک متعهدیم

۰۸ دی ۱۳۹۵ | ۱۵:۴۱ کد : ۱۹۶۵۸۲۶ سرخط اخبار

جان مک کین و لیندسی گراهام، سناتورهای ارشد جمهوری خواه آمریکا تور سفرهای خود به سه کشور حوزه بالتیک را آغاز کرده و در همین راستا امروز (سه شنبه) وارد استونی شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، هدف از این سفرهای مک کین و گراهام، سناتورهای تندرو جمهوری خواه، اطمینان دادن به کشورهای حوزه بالتیک که نگران عدم تعهد دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا به دفاع از این منطقه هستند، بوده است.

مک کین و گراهام فردا وارد لتونی شده و روز پنجشنبه نیز به لیتوانی خواهند رفت تا با مقامات دفاعی و سران این کشورها دیدار کنند.

مک کین و گراهام از ترامپ خواسته اند نسبت به روسیه از بابت آنچه که آنها "تصرف اراضی با اقدام نظامی" خوانده اند، سرسختی نشان دهد.

در همین راستا مک کین امروز در پایتخت استونی گفت: آمریکا به امنیت منطقه بالتیک و ناتو متعهد است.

جان مک کین به خبرنگاران در این شهر تاکید کرد: من فکر می کنم حضور سربازان آمریکایی اینجا در استونی این پیام را می دهد که ما به چیزی که رونالد ریگان باور داشت یعنی صلح به وسیله قدرت باور داریم.

وی افزود: بهترین راه برای پیشگیری از سوءرفتار روسیه داشتن یک ائتلاف نظامی قدرتمند و معتبر در ناتو است.

مک کین همچنین گفت، انتظار ندارد که آمریکا تحریم ها علیه روسیه را بردارد.

وی خاطر نشان کرد: آمریکا صرف نظر از اینکه چه کسی رئیس جمهورش باشد، تا زمانی که پوتین به اشغال کریمه ادامه دهد و به شرق اوکراین حمله کند و کشورهای دیگر در منطقه را تهدید کند، یک پاسخ قدرتمند و چشم گیر نشان خواهد داد.

مک کین همچنین اظهار داشت: هیج تردیدی وجود ندارد که روس ها مشغول حملات هکری (علیه ما) بوده اند اما درخصوص تاثیرگذاری آن بر نتیجه انتخابات تردید وجود دارد.

وی افزود: در حال حاضر مدرکی وجود ندارد که نشان دهد حملات سایبری روسیه و افشای اطلاعات تاثیر ملموسی بر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا داشته است.

کلید واژه ها: مک کین گراهام


نظر شما :