وعده ترامپ به ایجاد مناطق امن در سوریه

۲۶ آذر ۱۳۹۵ | ۱۶:۲۷ کد : ۱۹۶۵۵۱۱ سرخط اخبار
رئیس جمهوری منتخب آمریکا گفت، ایالات متحده "مناطق امن" در سوریه ایجاد خواهد کرد و از کشورهای حوزه خلیج فارس می خواهد تا برای این کار پول جمع آوری کنند.
 
به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا گفت که ایالات متحده، مناطق امن در سوریه ایجاد می کند. این اولین اشاره ترامپ از زمان پیروزی در انتخابات به نقش آمریکا درباره جنگ در سوریه بود و زمانی مطرح می شود که دولت سوریه تقریبا تمام شهر حلب را مجددا تحت کنترل خود درآورده است.
 
ترامپ گفت: «وقتی به آنچه در سوریه رخ می دهد، نگاه می کنم بسیار تاسف بار است. بسیار غم انگیز است و ما قصد داریم تا به مردم کمک کنیم.» او گفت که از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس می خواهد تا برای این پروژه پول جمع آوری کنند. ترامپ تاکید کرد: ما مناطق امنی در سوریه می سازیم و به ساخت چنین مناطقی کمک می کنیم تا مردم شانسی داشته باشند.
 
ترامپ در زمان رقابت های انتخاباتی درباره ایجاد مناطق امن صحبت کرده و آن را راهی برای متوقف کردن موج مهاجران به سمت اروپا دانست. اما این اولین بار بود که ترامپ از زمان دریافت اطلاعات، این مساله را مجددا مطرح می کرد. برخی از تحلیلگران و فرماندهان نظامی هشدار دادند که این امر می تواند مهم و در عین حال خطرناک باشد و روند جنگ در سوریه را پیچیده تر کند.
 
منبع: ایسنا

کلید واژه ها: ترامپ


نظر شما :