مسکو تماس‌ها با ترامپ درباره سوریه را آغاز کرده است

۲۸ آبان ۱۳۹۵ | ۲۳:۲۰ کد : ۱۹۶۴۷۸۲ سرخط اخبار

فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا اعلام کرد که مسکو تماس ها با دونالد ترامپ درباره سوریه را آغاز کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه مستقل رأی الیوم، میخائیل بوگدانف، فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا در همایش علمی درباره خاورمیانه در مسکو گفت: ما تماس ها با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره سوریه را آغاز کرده ایم و امیدواریم دولت جدید آمریکا مواضع جدیدی در برخورد با بحران سوریه اتخاذ کند. ما امیدواریم رهبران جدید آمریکا این مسئله را درک کنند که حل بحران سوریه بدون روسیه محال است.

وی گفت: ما همچنان معتقدیم که هیچ جایگزینی برای حل سیاسی بحران سوریه از طریق مذاکرات ملی فراگیر و بدون مداخله خارجی همزمان با ادامه جنگ علیه تروریست ها وجود ندارد. نظامیان روسی و آمریکایی درباره سندی که در چارچوب "گروه لوزان" تهیه می شود، گفتگو خواهند کرد.

بوگدانف پیش نویس قانون آمریکا درباره تحریم ها علیه سوریه و هم پیمانانش را "عجیب" خواند و گفت: روسیه و آمریکا از زمان صدور بیانیه ژنو 1 با مشارکت نمایندگانی از دولت مشروع سوریه و مخالفان توافق کرده بودند. بشار اسد، رئیس جمهور سوریه براساس قوانین بین المللی رئیس جمهور منتخب و مشروع سوریه است.

وی همچنین به اهمیت آزادی شهر موصل عراق از چنگ داعش اشاره کرد و گفت: آزادی این شهر بزرگ که مقر داعش محسوب می شود، یک لحظه واقعی خواهد بود. ما از طریق دادن تجهیزات و سلاح به ارتش عراق به این کشور در جنگ علیه تروریسم کمک می کنیم.

بوگدانف گفت: هرچند که بغداد از حمایت ائتلاف آمریکا برخوردار است اما ارتش عراق و حشد شعبی نقش اصلی در جنگ علیه داعش را ایفا می کنند.

میخائیل بوگدانف همچنین در مصاحبه با شبکه خبری المیادین گفت: حل بحران سوریه برگزاری مذاکرات سوری فراگیری را می طلبد که در جریان آن سوری ها خود سرنوشت کشورشان را تعیین کنند.

وی از ترکیه خواست برای نابودی تروریست هایی که وارد عراق و سوریه می شوند، تلاش کند.


نظر شما :