پیروزی ترامپ فرصت تغییر خاورمیانه را به اسرائیل داده است

۲۶ آبان ۱۳۹۵ | ۰۳:۱۱ کد : ۱۹۶۴۷۲۳ سرخط اخبار

رئیس حزب "خانه یهود" رژیم صهیونیستی مدعی شد که پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا فرصت منحصر به فردی برای اسرائیل جهت اعمال مجدد سیاست های خود بر خاورمیانه است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، نفتالی بنت، وزیر آموزش و پروش رژیم صهیونیستی و رئیس حزب افراط گرای "خانه یهود" این رژیم و از حامیان اصلی شهرک سازی ها گفت: پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا فرصت منحصر به فردی را در اختیار اسرائیل قرار می دهد تا سیاست های خود را در خاورمیانه دوباره اعمال کند.

بنت مدعی شد: وقت آن رسیده که بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) در دولت جدید آمریکا و جهان به آنچه می خواهد دست یابد و در راستای خواسته هایشان اعمال فشار را آغاز کند.

رئیس حزب "خانه یهود" رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: تغییرات به وجود آمده در آمریکا، اروپا و منطقه فرصت منحصر به فردی را در اختیار اسرائیل قرار می دهد تا کنترل همه چیز را دوباره در دست گیرد و ساختار خاورمیانه را دوباره تنظیم کند. ما باید این فرصت را غنیمت شمرده و در این راستا تلاش کنیم. در واقع تکیه کردن بر روش های قدیمی اشتباه خواهد بود.

وی اشاه ای به اقداماتی که نتانیاهو باید انجام دهد نکرد اما پیشتر خواستار الحاق بخش اعظم کرانه باختری، غزه و قدس شرقی به مناطق تحت اشغال اسرئیل شده بود.

مشاور ترامپ پیش از انتخابات گفته بود که شهرک سازی ها مانع تشکیل دولت فلسطین نیست و راه حل تشکیل دو کشور فلسطین و اسرائیل ناکارآمد است.

وی پس از پیروزی ترامپ نیز گفت: راه حل تشکیل دو کشور در واقع کنار رفته و دوره کشور فلسطین پایان یافت. فکر می کنم که طرح تشکیل کشور فلسطین در داخل "اسرائیل" خطا است.

کلید واژه ها: ترامپ


نظر شما :