نقدی: آمریکا به دنبال نفوذ در مهد کودک‌هاست

۲۵ آبان ۱۳۹۵ | ۰۰:۳۷ کد : ۱۹۶۴۶۹۸ سرخط اخبار

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت:امروز همه دنیا شاهد فروپاشی غرب هستند و می توانند صدای خردشدن استخوان های لیبرال دموکراسی غرب را به گوش بشنوند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، سردار محمدرضا نقدی صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت «هفته بسیج» در مرکز بسیج صداوسیما برگزار شد، با بیان اینکه از لیبرال دموکراسی غرب چیزی باقی نمانده است، گفت: امروز همه دنیا شاهد فروپاشی غرب هستند و آن صحنه هایی که در ویران شدن جبهه کمونیسم دیدند، در نابودی لیبرال دموکراسی غرب مجدداً به چشم خود می بینند.

وی افزود: ما امروز شاهد خردشدن استخوان های لیبرال دموکراسی غرب هستیم و دیگر چیزی از آن باقی نمانده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه شعار هفته بسیج، «بسیج، انقلابی و خدمت گذار است»، اظهار کرد: ۳۷ سال از فرمان امام (ره) برای تشکیل بسیج گذشته است و امروز برای تمام دنیا ثابت شده که بسیج یک نسخه شفابخش و تعالی بخش است و نسخه ای ذهنی به شمار نمی آید بلکه راهکاری عملیاتی و میدانی برای رهایی همه ملت ها از بند ظلم، زور و استکبار است.

وی ادامه داد: از یک سو پیشرفت شگرفت حرکت مقاومت و الگو گرفتن ملت ها از بسیج و از سوی دیگر عقب نشینی و شکست پی در پی جبهه ظلم و شکم در برابر ملت هایی که از این نسخه نورانی استفاده کرده اند، کمک کرده است که برای همه ثابت شود تنها با استفاده از همین بسیج است که می توانند به رهایی برسند.

نقدی با بیان اینکه انقلاب دستاوردهای عظیم مادی و معنوی برای ملت ما داشته است، اظهار کرد: ما خوبی ها و خیرات فراوانی را از قبل انقلاب دریافت کرده ایم. و مقاومت نیز ثابت کرده است که دوام و پیشروی انقلاب در گرو همین راه است و امروز رهبران آمریکا هستند که باید از مردم خودشان پنهان شوند و به دنبال مخفیگاهی برای خود بگردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه مقاومت چیزی جز سعادت و پیشرفت عاید ما نمی کند، اظهار کرد: ما از تمام کسانی که دستی به قلم و تریبونی در اختیار دارند می خواهیم که مروج گفتمان مقاومت باشند.

وی با بیان اینکه دو خصوصیت برجسته برای انقلابی گری وجود دارد، اظهار کرد: این دو خصوصیت یکی دشمن شناسی و دشمن ستیزی است، به این معنا که انقلابی آن کسی است که دشمن را بشناسد و در برابر او مقاومت کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: ارزش مداری و ولایتمداری عنصر دیگری است که در انقلابی گری معنا پیدا می کند و در کنار این دو خصوصیت تقوای سیاسی و اجتماعی هم از دیگر ویژگی های انقلابی گری است که باید آن را به جمع این خصوصیات اضافه کرد.

وی با بیان اینکه نیروهای بسیج در سوریه و عراق نقش مستشاری بر عهده دارند، اظهار کرد: آن چیزی که هیچ کس نمی بیند و نمی گوید نقش بسیج علیه تروریسم است. آمریکایی ها در اطراف مرزهای شرقی و غربی ما مراکزی را برای آموزش تروریست ها و اعزام آنها به ایران ایجاد کردند و سرمایه گذاری آنها برای شکست های ایران کمتر از سوریه نیست اما با حضور بسیج در مرزهای کشور و استفاده مناسب و خوب سپاه و ارتش از ظرفیت های بسیج، این اهداف و توطئه های دشمنان شکست خورده است.

نقدی ادامه داد: ما بسیجی هایی را می شناسیم که عوال انتحاری را در شهرستان های استان سیستان و بلوچستان تشیخص داده اند و آنها را در هنگامه انجام عملیات های انتحاری شان در آغوش کشیده اند، شهید شده اند و قطعه قطعه گردیده اند تا مردم آسیب نبینند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه عراق دارای نیروی بسیج قدرتمند و مقاومی است، اظهار کرد: شکر خدا عراق خودش یک بسیج دارد که بسیار قدرتمند و مقاوم است و دیگر نیازی به نیروهای بسیجی ما پیدا نمی کند. اما در عین حال این موضوع نیز پیش آمده است که برخی از بسیجیانمان برای زیارت به شهرهای مقدس عراق رفته اند و از آنجا به جبهه های جنگ پیوسته اند و حتی به فرماندهی نیروهای بسیجی عراق نیز رسیده اند اما حضور رسمی و سازمانی بسیج در کشورهایی چون سوریه و عراق مستشاری است.

نقدی با بیان اینکه ما با تجربیاتمان در جنگ هشت ساله به کمک نیروهای نظامی عراق و سوریه می رویم، گفت: ممکن است این سوال پیش آید که اگر عملیات نیروهای بسیجی در کشورهایی چون عراق و سوریه مستشاری است، چطور برخی از جوانان بسیجی در این کشورها به شهادت می رسند؟ پاسخ این پرسش این است که ممکن است در برخی از عملیات های مستشاری ما مدلی از سوی فرماندهانمان ارائه شود که برای مخاطبش سخت یا دیرفهم باشد، بنابراین جوانان ما می روند و به آنها نشان می دهند که چگونه باید این عملیات ها اجرا شود و در همین عملیات ها نیز ممکن است برخی از آنها به شهادت برسند اما در نهایت حضورمان در این کشورها تنها الهام بخشی است و کار اصلی به دست فرماندهان سوری و عراقی است.

نقدی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه امروز ۳۴۴ هزار حلقه تربیتی در مدارس و دانشگاه ها از سوی بسیج ارائه شده است، اظهار کرد: ما با تشکیل این حلقه های تربیتی به دنبال تدوین الگوی زندگی اسلامی هستیم و جزواتی هم برای آن نوشته ایم. همچنین بسیج در ۸۰۰ نقطه گردشگری و پارک های کشور، برنامه های فرهنگی دنبال می کند و مخاطبش نیز عموم مردم هستند. حتی در ۴۲ نقطه از کشور در کنار دریاها برنامه های فرهنگی انجام می دهیم و برای کسانی که به قصد تفریح و سرگرمی به کنار دریاها آمده اند، از شهدا، سبک زندگی دینی و.. می گوییم و روحانیون نیز به آنها مشاوره های دینی می دهند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: ما باید از الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت استفاده کنیم که یکی از محورهای آن پیشرفت مشارکت مردم در امور کشور است که این مهم فقط در انتخابات تجلی پیدا نمی کند. در کشور ما این ظرفیت وجود دارد که از صددرصد مردم بخواهیم که یک هفته به اردوی جهادی بروند چرا که در بستری تربیت شده اند که فرهنگ اش آمیخته به این تجربه ها و رفتارهاست.

نقدی افزود: مردم ما آمادگی دارند که با کمک آنها مشکلات را رفع کنیم و ما نیز باید از سوی خودمان با مردم تعامل کنیم، حرف بزنیم و در پی حل مشکلات باشیم اما بین مسئولین ما مدل تعامل با مردم وجود ندارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه معضل های اجتماعی را نمی توان با بستن درها و نشستن پشت میزها و صدور دستورها رفع کرد، گفت: حل معضلات اجتماعی نیازمند همکاری و همراهی عموم مردم است که این امر در زمینه اقتصاد مقاومتی نیز وجود دارد که به یک معنا مفهوم مردمی کردن اقتصاد در آن نهفته اما برخی مسئولان فقط به دنبال خصوصی سازی و استفاده کردن از سرمایه داران و ثروتمندان در این عرصه هستند در حالی که خود مردم نیز می توانند در زمینه اقتصاد مقاومتی اثرگذار ظاهر شوند.

نقدی همچنین با اشاره به برنامه های محوری هفته بسیج، اظهار کرد: ما از روز چهارشنبه ۲۶ آبان با حضور در حرم امام (ره) و تجدید میثاق با آرمان های ایشان مقدمات برنامه های هفته بسیج را آغاز می کنیم که این امر در ادامه در روز پنج شنبه ۲۷ آبان طی دیداری با مراجع تقلید در شهر قم ادامه می یابد و نهایتاً در روز شنبه ۲۹ آبان با تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم که در حرم حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار خواهد شد پیگیری می شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به نام گذاری روزهای مختلف هفته بسیج، اظهار کرد: روز یکشنبه ۳۰ آبان نخستین روز از هفته بسیج است که با نام «بسیج، پژواک ندای زینب (س)» از آن یاد می شود و در این روز شرکت بسیجیان در راهپیمایی اربعین حسینی و نیز مراسم خطبه خوانی درباره حضرت زینب (س) را برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: دومین روز از هفته بسیج «بسیج، انقلاب گری و ظلم ستیزی» نامیده شده است که در صبح این روز نخبگان بسیجی با دانش آموزان در مدارس سراسر کشور به گفت وگو خواهند نشست و عصر همان روز هم ۵۰۰ مهد قرآن بسیج با عنوان طلوع نسل نور افتتاح خواهد شد.

نقدی در زمینه افتتاح مهدهای قرآن، اظهار کرد: افتتاح ۵۰۰ مهد قرآن با این هدف انجام می شود که آمریکا به دنبال نفوذ در مهد کودک هاست و می خواهد فرهنگ منحط خود را در آن ترویج دهد و از این جهت است که بسیج برای مقابله با آن وارد عمل شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: روز سه شنبه ۲ آذر که سومین روز از هفته بسیج خواهد بود «بسیج، انقلابی گری و پیشرفت» نام گرفته است که در این روز نخبگان سیاسی و فرهنگی در دانشگاه ها هم تحت یک برنامه محوری در دانشگاه علامه همایشی را برگزار می کنند و در نهایت جشنواره ای علمی هم در دانشگاه صنعتی شریف در عصر همین روز برگزار خواهد شد.

وی افزود: روز چهارشنبه ۳ آذر هم «بسیج، انقلابی گری و کارآفرینی» نام گرفته است که در این روز فرماندهان برگزیده بسیجی سراسر کشور و فرماندهان دانش آموزی و دانشجویی و نیز گروه های جهادی و همچنین پادگان های زیارتی و طرح ولایت دانشجویی با فرمانده کل قوا دیدار خواهند کرد و همچنین گردهمایی سراسری فرماندهان بسیج قوه قضائیه نیز در این روز برگزار خواهد شد.

نقدی با بیان اینکه روز پنج شنبه ۴ آذر، «بسیج، انقلابی گری و ایثار» نامیده شده است، اظهار کرد: در این روز جشنواره مالک اشتر بسیج با حضور ۱۰۰۰ نفر از فرماندهان پایگاه های نمونه بسیج در سراسر کشور در سالروز ۵ آذر سازمان بسیج برگزار خواهد شد و همچنین در ادامه یادواره شهدای محله به عطرافشانی مزار شهدای مدافع حرم و هشت سال دفاع مقدس هم در ادامه عملی خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، ادامه داد: روز جمعه ۵ آذر «بسیج، انقلابی گری و اقتدار جهانی» نام گرفته است که در این روز شاهد برگزاری اجتماع بسیجیان با حضور صدها هزار بسیجی به طور همزمان در سراسر کشور و در خیابان های منتهی به محل برگزاری نماز جمعه در هر شهر برقرار خواهد شد و در ادامه نیز رزمایش بسیجیان در استان هرمزگان صورت می گیرد و همچنین ریاست سازمان بسیج هم در نماز جمعه تهران سخنران پیش خطبه ها خواهد بود.

وی در پایان با اشاره به عنوان آخرین روز از هفته بسیج، اظهار کرد: شنبه ۶ آذر، «بسیج، انقلابی گری و مبارزه با فساد و اشرافی گری» نام گذاری شده است که در این روز شاهد افتتاح نمایشگاه های قطب های صنایع تبدیلی و اقتصاد مقاومتی و آغاز واکسیناسیون دام و افتتاح پروژه های محرومیت زدایی خواهیم بود و در ادامه نیز همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در دانشگاه تربیت مدرس برگزار خواهد شد و در عصر همین روز هم همایش و نمایشگاه مبارزه با فساد در دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد می شود.

کلید واژه ها: بسیج سازمان بسیج مستضعفین دموکراسی غرب هفته بسیج لیبرال دموکراسی غرب اقتصاد مقاومتی


نظر شما :