ترامپ محکوم به شکست است

۱۷ آبان ۱۳۹۵ | ۲۰:۵۷ کد : ۱۹۶۴۴۷۷ سرخط اخبار

روزنامه عبری هاآرتص در مقاله ای درباره انتخابات پیش روی آمریکا نوشت با اشاره به نگرانی اسرائیل نسبت به نتایج آتی انتخابات

به گزارش ایسنا، این روزنامه اسرائیلی با بیان این مطلب نوشت: با وجود آن حمایت نظامی و سیاسی آمریکا از اسرائیل ادامه دارد، اما دولت اسرائیل بر این باور است که رابطه میان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و باراک اوباما، رئیس جمهور دموکرات فعلی آمریکا خوب نیست و در صورت پیروزی کلینتون، این مساله تاثیر منفی خود را خواهد گذاشت.

این در حالی است که گروه های اسرائیلی بر این باورند که رابطه میان آمریکا و اسرائیل تاریخی است و از کسی که در کاخ سفید مستقر می شود، تاثیر نمی پذیرد. چرا که آن یک رابطه استراتژیک است که نمی توان از آن شانه خالی کرد. همانطور که اسرائیل در حال حاضر با دو دستگی گسترده ای میان یهودیان در آمریکا مواجه است. چرا که طرفی از آن ها بر این باورند که اسرائیل تحت حکمرانی دولتی است که تندروترین دولت در تاریخ اسرائیل است و به شهرک سازی هایی ادامه می دهد که دولت اوباما با آن مخالف است.

هاآرتص با بیان اینکه نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا محکوم به شکست است، از دونالد ترامپ انتقاد کرد و نوشت که وی دموکراسی را تهدید می کند. این روزنامه همچنین  نسبت به اقدامات خشونت آمیز در خیابان ها پس از انتخابات آمریکا و پیروزی ترامپ هشدار داد.

در مقابل روزنامه "اسرائیل الیوم" که نزدیک به نخست وزیر اسرائیل است و یکی از بزرگترین حامیان مالی یهود در کمپین انتخاباتی ترامپ از این روزنامه حمایت مالی می کند، نوشت که در نظرسنجی ها تفاوت در درصد آراء ترامپ از کلینتون کاهش یافته است.

کلید واژه ها: ترامپ


نظر شما :