نبیل رجب: سکوت نمی‌کنم

۱۲ آبان ۱۳۹۵ | ۱۴:۴۳ کد : ۱۹۶۴۳۲۷ سرخط اخبار

فعال بحرینی در نامه ای برای کمیته ویژه حقوق بشر کنگره آمریکا ضمن ابراز نگرانی از وخامت اوضاع حقوق بشر در بحرین از آمریکا خواست نسبت به این مساله موضعگیری روشن داشته باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری العهد، نبیل رجب، فعال بحرینی که در زندان به سر می برد در نامه ای برای کمیته ویژه حقوق بشر کنگره آمریکا با اشاره به بازداشت اخیرش که از ژوئن گذشته به جرم ریاست مرکز حقوق بشر بحرین آغاز شده، تاکید کرد: مجازات های احتمالی علیه ام هرچه می خواهد باشد، نمی توانم سکوت کنم.

رجب با اشاره به اینکه به دلیل توئیت هایش و تلاش برای احقاق آزادی بیان در بحرین به ۱۵ سال حبس محکوم شده گفت: علاوه بر این پس از انتشار نامه ای از من از داخل زندان در روزنامه نیویورک تایمز به یک سال زندان به اتهان "نشر اخبار دروغ" محکوم شدم.

این فعال بحرینی ضمن ابراز نگرانی شدید نسبت به وخامت شرایط حقوق بشر در بحرین، از آمریکا به عنوان نزدیکترین هم پیمان آل خلیفه، خواست موضعگیری روشنی نسبت به این شرایط اتخاذ کند.

وی افزود: تعداد زندانیان به جرم آزادی بیان و یا برگزاری تجمع ها از سال ۲۰۱۱ در زندان های آل خلیفه رو به افزایش است و این امر بحرین را در رتبه اول از نظر زندانیان سیاسی و فعالان حقوق بشری در منطقه خاورمیانه قرار داده است.

رجب با تاکید بر اینکه بازداشت های مستبدانه و بی دلیل آل خلیفه و شکنجه زندانیان همچنان ادامه دارد، گفت: وضعیت من تنها یک نمونه از موارد بی شمار مشابه در بحرین هستم.

این فعال حقوق بشری با انتقاد از اقدامات مربوطه به تحقیقات و محاکمه ها و نبود شرایط و ملاک های عدالت در آن تاکید کرد: نهادهای رسمی مربوط به دریافت شکایات زندانیان و شکنجه های آنان ناکارآمد بوده و آنچه مرکز دریافت شکایات زندانیان وابسته به وزارت کشور بحرین خوانده می شود، شفاف نبوده و از استقلال لازم برخوردار نیست و با انصاف و عدالت با قربانیان برخورد نمی کند.

فشارهای بین المللی بر رژیم آل خلیفه برای آزادی رجب افزایش یافته است و از جمله نهادهای حقوقی که خواستار آزادی فوری رجب شده اند می توان به عفو بین الملل و دیده بان حقوق بشر اشاره کرد.

کلید واژه ها: بحرین آل خلیفه


نظر شما :