دعوت از ناوگروه ایرانی برای حضور در سواحل ایتالیا

۱۶ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۷:۲۱ کد : ۱۹۶۲۸۸۷ سرخط اخبار
سرپرست هیئت نظامی کشور ایتالیا ضمن دعوت از ناوگروه ایرانی برای حضور در سواحل ایتالیا گفت: در آینده شاهد پهلوگیری ناوهای ایتالیا در بنادر جنوبی ایران خواهیم بود.
 
به گزارش تسنیم، یک هیئت 5 نفره به ریاست دریادار روبرتو کیاماچلا جانشین معاون عملیات و رئیس اداره روابط بین الملل ارتش ایتالیا به منظور توسعه روابط فی ما بین امروز در ستاد نیروی دریایی راهبردی ارتش با دریادار سیاری دیدار کردند.

سرپرست هیئت نظامی کشور ایتالیا ضمن دعوت از ناوگروه های ایرانی برای حضور در کشور ایتالیا گفت: در آینده شاهد پهلوگیری ناوهای کشور ایتالیا در بنادر جنوبی و تحت حوزه ماموریتی نیروی دریایی ارتش ایران خواهیم بود.

امیر دریادار سیاری با اشاره به اهمیت جایگاه ژئوپلیتیکی کشور ایتالیا در دریای مدیترانه خاطرنشان کرد: کشور ایتالیا در دریای مدیترانه حدود 8000 کیلومتر مرز دریایی دارد و دریای مدیترانه با توجه به متصل کردن دو تنگه بسیار مهم سوئز و جبل الطارق به یکدیگر از اهمیت سوق الجیشی بسیار بالایی برخوردار است.

دریادار سیاری با تاکید بر همکاری و تعامل در حوزه دریا با تکیه بر پیام صلح دوستی گفت: دریا ملت ها را به هم نزدیک می کند و از آنجایی که دریای مدیترانه محل عبور کشتی های تجاری و نفتکش بسیاری است، این مسئله اهمیت بیشتری پیدا می کند.

سرپرست هیئت ایتالیایی نیز در این دیدار ضمن تشکر از ابراز همدردی مسئولان جمهوری اسلامی ایران در راستای ضایعه طبیعی زلزله ایتالیا گفت: قطعا نتیجه این گفت وگوها و دیدارها، توسعه تعامل و همکاری در حوزه های مختلف نظامی بین دو کشور ایران و ایتالیا خواهد بود.

وی ضمن دعوت از ناوگروه های ایرانی برای حضور در کشور ایتالیا افزود: در آینده شاهد پهلوگیری ناوهای کشور ایتالیا در بنادر جنوبی و تحت حوزه ماموریتی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خواهیم بود.

گفتنی است، بازدید از دانشگاه علوم دریایی حضرت امام خمینی (ره) نوشهر و نمایشگاه های دریایی کشورمان از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای این هیئت ایتالیایی در کشورمان است.


بر اساس این گزارش در این هیئت ایتالیایی سرهنگ دوم میچله موکارو رئیس بخش دوجانبه در مناطق آسیا و آمریکا ،سرهنگ دوم سالواتوره رئیس بخش همکاری های نظامی و فنی اداره روابط بین الملل، سرهنگ دوم جیسونی رئیس میز ایران در معاونت عملیات ارتش ایتالیا،سرهنگ دوم سمرارو از معاونت اطلاعات ارتش حضور داشتند.

کلید واژه ها: ایتالیا کشور ایتالیا مدیترانه سرهنگ دوم سرهنگ کشور ایتالیا در


نظر شما :