ایران در حیاط خلوت واشنگتن محور ضد آمریکایی شکل می‌دهد

۱۵ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۹:۴۸ کد : ۱۹۶۲۸۶۱ سرخط اخبار

رسانه آمریکایی نوشت: ایران با موفقیت شبکه ای از پایگاه های اطلاعاتی را در حیاط خلوت ژئو پلتیک آمریکا برپا کرده است.

به گزارش فارس، نشریه آمریکایی «فارین افرز» در مطلبی با اشاره به سفیر اخیر «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران به آمریکای لاتین نوشت: به دنبال وقوع توافق هسته ای ایران در سال گذشته، راهبرد این کشور در آمریکای لاتین درحال ورود به مرحله ای جدید است. ایران در حالی که به بازیگران اقتصادی این منطقه توجه ملموس تری مبذول کرده، اما آخرین سفر ظریف به آمریکای لاتین بی تردید پیامی دال بر این است که این کشور هنوز در پی شکل دادن محور ضد آمریکایی در حیاط خلوت جغرافیایی، سیاسی آمریکا است و واشنگتن باید به خوبی به آن توجه کند.

فارین افرز می نویسد: تا این زمان، نگرانی بابت حضور ایران در منطقه در سیاست های رسمی آمریکا انعکاسی نداشته و میل  طولانی مدت دولت اوباما به تنش زدایی با ایران باعث شده که کاخ سفید به طور مداوم میزان حضور و نفوذ ایران در قاره آمریکا را ناچیز و جزیی جلوه دهد. این امر در سال گذشته به این سو  وخیم تر شده و دولت آمریکا پس از توافق اتمی با ایران در سال 2015 ،از تمامی رفتارهای خودسرانه این کشور چون تکرار آزمایش موشک های بالستیک و مورد اخیر رهگیری کشتی آمریکایی از سوی قایق های تندرو در خلیج فارس چشم پوشی کرده است. مقام های آمریکا تمایل بسیار کم به اذعان دخالت های ایران در قاره آمریکا دارند، چه برسد به این که در پی مقابله با این کشور بر آیند.

این رسانه آمریکایی در خاتمه مدعی شد: ایران با موفقیت شبکه ای از پایگاه ها و مراکز مخفی اطلاعاتی را در 8 کشور آمریکای لاتین چون برزیل،شیلی، کلمبیا،گینه، پاراگوئه، سورینام، ترینیداد و توباگو و اروگوئه برپا کرده و واشنگتن باید از مداخله ایران در این منطقه بترسد.

کلید واژه ها: آمریکای لاتین


نظر شما :