تاثیر کودتای ترکیه بر عملیات هوایی روسیه در سوریه

۲۹ تیر ۱۳۹۵ | ۱۵:۵۷ کد : ۱۹۶۱۳۸۰ سرخط اخبار

 وزیر امورخارجه روسیه تأکید کرد، با وجود تحولات اخیر در ترکیه به ویژه در پایگاه اینجرلیک در این کشور، مأموریت نیروهای هوایی روسیه در سوریه به هیچ عنوان تحت تأثیر قرار نگرفته است.

«سرگئی لاوروف» وزیر امورخارجه روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد، وضعیت اخیر در ترکیه به دنبال کودتای ناموفق در این کشور بویژه در پایگاه اینجرلیک هیچ تأثیری بر مأموریت نیروهای هوایی روسیه در سوریه نخواهد داشت.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، جمعه شب مقامات ترکیه اعلام کردند که یک کودتای ناموفق در این کشور اتفاق افتاده است. روز شنبه «بینالی ایلدیریم» نخست وزیر ترکیه به دنبال اعلام این خبر گفت که حریم هوایی ترکیه به دلیل تحولات اخیر در این کشور بسته شده است.

لاوروف در کنفرانس مطبوعاتی امروز خود گفت: در این رابطه، عملیات هوایی روسیه در سوریه در راستای توافق ما با مقاما سوریه، هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.

بر اساس این گزارش، روسیه حملات هوایی در سوریه علیه مواضع تروریست ها را از سپتامبر سال 2015 میلادی آغاز کرده است. این حملات هوایی به درخواست مستقیم «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه انجام گرفته است.

در تاریخ 14 مارس سال 2016 میلادی، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه فرمان خروج نیروهای روس از سوریه را صادر کرد و یک روز پس از صدور این فرمان بخش اعظمی از نیروهای هوایی روسیه، سوریه را ترک کردند اما وزارت دفاع روسیه بعدا اعلام کرد که حملات هوایی نیروی هوایی روسیه علیه مواضع تروریست ها در سوریه همچنان ادامه دارد.


نظر شما :