تماس‌تلفنی آیت‌الله سیستانی با شیخ عیسی قاسم

۰۳ تیر ۱۳۹۵ | ۲۳:۳۴ کد : ۱۹۶۰۴۰۸ سرخط اخبار

آیت الله علی سیستانی مرجع شیعیان عراق در تماس تلفنی با آیت الله شیخ عیسی قاسم مرجع بحرینی با اطمینان از سلامت ایشان گفت: جایگاه شما در قلب ها است و آنچه اتفاق افتاد به شما ضرری وارد نمی کند.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه المنار لبنان، اشاره آیت الله سیستانی به اقدام اخیر رژیم بحرین در لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم بود.

آیت الله سیستانی در این مکالمه تلفنی از تلاش های شیخ عیسی قاسم در دفاع از حقوق مردم بحرین با روش مسالمت آمیز تقدیر کرد و با دعا برای سلامتی «آیت الله قاسم و مومنین بحرین» افزود که هر چه در توان دارد برای این موضوع و دفاع از وی انجام خواهد داد.

دادگاهی در بحرین چند روز پیش با صدور حکمی، تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین را سلب کرد؛ اقدامی که به از سرگیری تظاهرات های اعتراض آمیز و سر دادن شعار اسقاط نظام در این کشور منجر شده است.

پیش ازاین نیز دادگاه تجدیدنظر بحرین حکم چهار سال حبس برای شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت اسلامی وفاق ملی بحرین را به حکم 9 سال زندان افزایش داد.

بحرین از 14 فوریه، 2011 میلادی، شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

 

کلید واژه ها: بحرین شیخ عیسی قاسم عیسی قاسم


نظر شما :