بیشتر بدهی‌های ایران به شرکت بیمه هرمس پرداخت شد

۳۱ خرداد ۱۳۹۵ | ۲۲:۱۳ کد : ۱۹۶۰۲۸۸ سرخط اخبار

سفیر ایران در برلین درباره نحوه و میزان پرداخت بدهی های ایران به بیمه هرمس گفت: بیشتر بدهی ها پرداخت شد و همچنین توافق کردیم بخش کمی از این بدهی که مربوط به کشتیرانی است اقساط پرداخت شود.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، علی ماجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در آلمان گفت: تقریبا اکثر بدهی های ایران به شرکت بیمه هرمس پرداخت شد.

علی ماجدی در این باره اظهار داشت: مذاکرات با بیمه هرمس به کمک بانک مرکزی و سایر دستگاه ها تقریبا از 9 ماه پیش آغاز شد. با مذاکراتی که روز جمعه به همراه نماینده بانک مرکزی در برلین انجام شد، موضوع بیمه صادراتی هرمس به طور کامل حل شد و از روز اول تیر ماه این شرکت آماده خواهد بود تا تحت پروژه های ایران پوشش بیمه ای صادر کند.

وی با بیان اینکه با ورود بیمه هرمس که پروژه ها و کالا های صادراتی به ایران را پوشش می دهد، بانک های بزرگ را تشویق خواهد کرد که فعالیت ها و ایجاد تسهیلات برای پروژه های ایران را به حالت عادی در بیاورد، تصریح کرد: همچنین انتظار می رود تا آخر هفته در نشست کشورهای عضو او .ای .سی .دی (OECD) که درجه ریسک در خصوص سرمایه گذاری است و برای ایران مدت ها روی درجه 7 بود، به 5 کاهش پیدا کند.

ماجدی افزود: با همکاری وزارتخانه های زیربط در ایران، انتظار خواهیم داشت تا پایان سال میلادی بتوانیم از این پوشش بیمه هرمس استفاده کنیم و حدقل 2 یا 3 پروژه را تحت پوشش آن قرار دهیم.

سفیر ایران درباره نحوه و میزان پرداخت بدهی های ایران به بیمه هرمس هم گفت: تقریبا اکثر بدهی ها پرداخت شد و همچنین توافق کردیم تا بخش کمی از این بدهی که مربوط به کشتیرانی است به صورت اقساط پرداخت شود.

کلید واژه ها: هرمس بیمه هرمس


نظر شما :