اوباما خواستار اتحاد حزب دموکرات علیه ترامپ شد

۲۱ خرداد ۱۳۹۵ | ۰۴:۲۳ کد : ۱۹۵۹۸۰۸ سرخط اخبار

رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه ای علیرغم آنکه به طور مستقیم خواستار کناره گیری «برنی سندرز» از ادامه رقابت های انتخاباتی نشد، اما خواستار اتحاد حزب دموکرات علیه «دونالد ترامپ» شد.

به گزارش فارس، «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا در گفت وگو با شبکه «ان بی سی» بدون آنکه خواستار کناره گیری «برنی سندرز» از ادامه رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 2016 تصریح کرد که این سناتور اهل ایالت «ورمونت»، «هیلاری کلینتون» را یک نامزد بهتر کرده است.

اوباما و سندرز قرار است اواخر روز پنجشنبه (امروز) در کاخ سفید با یکدیگر دیدار کنند و بعد از آن ظاهراً اوباما قرار است رسماً کلینتون را مورد تأیید قرار دهد و از حزب خود بخواهد که علیه «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا متحد شوند.

اوباما در مصاحبه خود اعتراف کرد که رقابت های انتخاباتی «دردناک» بوده است اما ادامه داد: «من فکر می کنم که سندرز انرژی زیاد و ایده های جدیدی با خود همراه داشته است و حزب دموکرات را تحت فشار قرار داد و آنها را به چالش کشید. من فکر می کنم او هیلاری را به کاندیدای بهتری تبدیل کرد».

وی در ادامه افزود: «امید من این است که در هفته های آینده، ما بتوانیم دست به دست یکدیگر بدهیم و باهم تلاش کنیم».

هیلاری کلینتون روز سه شنبه در 4 انتخابات درون حزبی از مجموع 6 انتخابات درون حزبی پیروز شد و تقریباً هیچ مسیری برای نامزدی سندرز باقی نمانده است.

با اینحال، سندرز گفته است که قصد دارد برای به دست آوردن تک تک آراء انتخابات درون حزبی بعدی آمریکا قبل از برگزرای کنوانسیون ملی حزب دموکرات در ماه ژوئیه، مبارزه کند.

ترامپ نیز از این فرصت استفاده کرد و برای آنکه آراء او را به نفع خود جذب کند، گفت: «برنی سندرز بعد از بازی که کلینتون با او کرد، واقعاً باید از هیلاری متقلب متنفر باشد».

با اینحال سندرز تصریح کرده است که کمپین او از ترامپ حمایت نخواهد کرد.

اوباما در مصاحبه خود گفت که نگران جمهوری خواهان است و ادامه داد که آمریکا به «یک سیستم دو حزبی سالم نیاز دارد.نقش اصلی که من در این فرایند ایفا خواهد کرد، یادآور شدن این مسئله به مردم آمریکا است که ریاست جمهوری یک شغل جدی است».

وی با اشاره به شغل پیشین ترامپ که ستاره سابق سریال تلویزیونی شاگرد بود گفت: «همانطور که می دانید این یک سریال تلویزیونی نیست. من شاهد تصمیماتی هستم که باید اتخاذ شود و کارهایی که باید انجام گیرد».

کلید واژه ها: سندرز


نظر شما :