درخواست فریز تولید نفت ایران ناعادلانه است

۳۰ فروردین ۱۳۹۵ | ۰۴:۱۴ کد : ۱۹۵۸۱۵۶ سرخط اخبار

رئیس کل بانک مرکزی گفت: «ایران در تلاش است تنها سهمیه خود را که حقش است بازگرداند در نتیجه ما این کار را می کنیم و این جهت اصلی اقتصاد ماست.»

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس، در ادامه جوسازی های رسانه های غربی، شبکه سی ان بی سی با استناد به سخنان رئیس کل بانک مرکزی که از حق ایران برای کسب دوباره سهم خود از بازار دفاع کرده است، در راستای جوسازی ها و متهم کردن ایران به اختلال در مذاکرات نوشت: رئیس کل بانک مرکزی ایران بر تردیدها در مورد حصول توافق برای طرح فریز نفتی در نشست تولیدکنندگان نفت در دوحه، قطر افزود.

به نوشته این شبکه، در آستانه این نشست اساسی که احتمالا چشم انداز کوتاه مدت قیمت نفت خام را روشن خواهد کرد، ایران اعلام کرد که در این نشست شرکت نخواهد کرد. ایران که هنوز تلاش می کند تا خود را از تحریم های غرب نجات دهد، سعی می کند تا سهم خود از بازار را بازیابد و استوارانه هرگونه پیشنهادی که تولید نفتش را فریز یا کاهش دهد تا از تقویت قیمت ها حمایت کند را رد کرده است.

ولی الله سیف در حاشیه نشست صندوق بین المللی پول در واشنگتن دی سی به سی ان بی سی گفت: درخواست از ایران برای فریز نفت در حال حاضر، ناعادلانه است.

وی افزود: «آنچه ایران در حال حاضر تلاش می کند انجام دهد این است که به بازار بازگردد و سهم خود را بازیابد... آنچه عربستان از ایران می خواهد، یک درخواست خیلی عادلانه یا منطقی نیست.»

رهبران عربستان بارها اعلام کرده اند که به شرطی با فریز نفتی موافقت می کنند که ایران نیز این را انجام دهد. در حال حاضر، تحلیلگران معتقدند که این دو رقیب بعید است به نتیجه کوتاه مدت برسند.

سیف گفت ایران، عضو اوپک، سهم 2.4 میلیون بشکه ای دارد. در دوره تحریم ها، این سهمیه پر نشد و دیگر کشورها تولیدشان را برای پر کردن این شکاف افزایش دادند.

سیف افزود: «در حال حاضر، ایران در تلاش است تا تنها سهمیه خود را که حقش است، بازگرداند در نتیجه ما این کار را می کنیم و این جهت اصلی اقتصاد ماست.»

این مقام ایرانی با توضیح اینکه این اظهارات نظر شخصی وی است و تصمیم نهایی با وزیر نفت ایران است، گفت: «این درخواست از سوی کشورهایی عنوان می شود که مسئول این مازاد تولید در بازار هستند چراکه آنها تولید را بیش از سهمیه افزایش داده اند و من فکر می کنم این عادلانه نیست.»


نظر شما :