تصاویر: دیدار وزیر دفاع ایران و پوتین

۲۸ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۸:۱۴ کد : ۱۹۵۶۵۵۴ سرخط اخبار

 وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با «ولادیمیر پوتین»، رییس جمهور فدراسیون روسیه دیدار و گفت وگو کرد.

 

به گزارش ایسنا، سردار سرتیپ پاسدار دکتر حسین دهقان، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران عصر امروز با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه دیدار و درباره مسائل دو جانبه منطقه ای و بین المللی گفتگو و بر توسعه همکاری های راهبردی میان تهران و مسکو تأکید کردند.

در این دیدار که بیش از یک ساعت طول کشید رییس جمهور روسیه با ابراز خرسندی از گسترش و تعمیق همکاری دفاعی و امنیتی بین تهران مسکو آن را امری طبیعی و اجتناب ناپذیر در جهت منافع دو کشور قلمداد و بر استمرار آن در چارچوب توافقات انجام شده تاکید کرد.

ولادیمیر پوتین، همکاری راهبردی ایران و روسیه در مقابله و مهار بحران منطقه ای را مهم ارزیابی کرد و نقش دو کشور را در ایجاد امنیت پایدار در منطقه حائز اهمیت دانست.

رییس جمهور روسیه با استقبال از ورود ایران به بازارهای جهانی، بعد از اجرایی شدن برجام، آن را حق طبیعی ایران دانست و تثبیت جایگاه ایران را خواستار شد.

در ادامه دیدار، سردار دهقان با ابلاغ سلام های گرم مقام معظم رهبری و رییس جمهوری اسلامی ایران، مناسبات دفاعی امنیتی ایران و روسیه را بسیار خوب و سازنده بیان کرد و گفت: روابط تهران - مسکو راهبردی و دراز مدت است.

وزیر دفاع با تجلیل از نقش موثر و تصمیمات راهبردی و سرنوشت ساز رییس جمهور روسیه در کمک به حل بحران های پیچیده منطقه تاکید کرد: باید با همکاری و هماهنگی تنگاتنگ تروریسم را از منطقه ریشه کن کنیم.

 

سردار دهقان با اشاره به اراده رهبران دو کشور بر توسعه و تعمیق روابط همه جانبه بین ایران و روسیه گفت: این همکاری ها می تواند به الگوی مناسبی برای همکاری های منطقه ای تبدیل شود.

 
 
 
 

( ۱ )

نظر شما :