ترکیه: شهر اعزاز سوریه را گلوله باران کردیم

۲۸ بهمن ۱۳۹۴ | ۰۳:۱۵ کد : ۱۹۵۶۵۳۸ سرخط اخبار
نخست وزیر ترکیه با اذعان به گلوله باران مواضع حزب اتحادیه دموکراتیک سوریه در شهراعزاز سوریه، بار دیگر از حملات جنگنده های روسی به تروریستها در سوریه انتقاد کرد.
 
به گزارش جام جم آنلاین، شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر گزارش داد: احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه در دیدار نمایندگان حزب عدالت و توسعه در آنکارا گفت: روسیه از بمب های قدیمی که دقیق نیست در بمباران شهرها و غیرنظامیان در سوریه استفاده می کند تا مجبور نشود آنها را در خود روسیه معدوم کند. روسها در سوریه محاسبات و طرح های غیرانسانی دارند. جنگنده های روسی مدارس، مساجد و بیمارستان ها را در شهرهای و روستاهای حلب بمباران می کنند. از روسیه بپرسید در سوریه به دنبال چیست؟
 
وی افزود: روسیه شیوه نادرستی را در قتل غیرنظامیان مظلوم در شهر حلب سوریه به کار می گیرد. عده ای مزدور روسیه و نظام بشار اسد به دنبال فتنه انگیزی در ترکیه و برهم زدن امنیت و ثبات کشور ما هستند. ما تدابیری را برای جلوگیری از تسلط شبه نظامیان بر شهراعزاز اتخاذ کردیم و مواضع این شبه نظامیان تروریستی را گلوله باران کردیم.
 
داوداوغلو افزود: ترکیه توانایی پاسخ دادن به هر کسی را که به امنیت و ثبات کشور تعرض کند داردو لحظه ای در این باره تعلل نخواهد کرد. ما به هر حمله ای در اعزاز پاسخ خواهیم داد و به هر کسی که با نیروهای روسی و نیروهای نظام بشار اسد همکاری کند پاسخ خواهیم داد.
 
نخست وزیر ترکیه گفت: بعضی رسانه ها از حملات هوایی و ویران گری روسها چشم پوشی می کنند و چشمان خود را به پاسخ ترکیه در برابر تعرض به مرزها باز می کنند. موضع ما در مسئله سوریه طایفه ای یا قومیتی نیست، بلکه موضع انسانی است. روسیه که از ترکیه به شورای امنیت شکایت کرد باید به جنگنده های خود نگاه کند که بارانی از بمب بر سر غیرنظامیان در سوریه می ریزند. کشورهای جهان باید صدای خود را در برابر این تجاوزگری بلند کنند و اگر صدای خود را بلند نکنند، نباید اصلا حرف بزنند.
 
وی گفت: اگر با تغییر ترکیب جمعیتی در سوریه مقابله نکنیم با پیامدهای وخیمی روبرو خواهیم شد. دو گروه حزب اتحادیه دموکراتیک سوریه و یگان های مدافع خلق دو گروه تروریستی و مزدور هستند که نظام سوریه آنها را به کار گرفته است و روسها هم از آنها استفاده می کنند.
داوداوغلو افزود: ما در برابر هر تلاشی برای تجزیه سوریه خواهیم ایستاد و سایکس پیکو جدید در منطقه را نخواهیم پذیرفت.

نظر شما :