اتمام حجت بشاراسد با ترکیه و عربستان

۲۷ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۶:۱۳ کد : ۱۹۵۶۵۱۶ سرخط اخبار

رئیس جمهور سوریه گفت که ترکیه و عربستان در مسأله دخالت نظامی در سوریه از خود اختیاری ندارند، او تأکید کرد: حق گرفتنی است اما هزینه بالایی نیز دارد.

به گزارش فارس، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه با تأکید بر اینکه عربستان و ترکیه در صورت ورود به جنگ، حقیر خواهند شد، گفت: هنگامی که در مورد احتمال ورود نظامی ترکیه و عربستان به سوریه بحث می کنیم، یعنی اینکه آن ها را بیش از حد بزرگ کرده ایم؛ اما ترکیه و عربستان تصمیم حمله به سوریه را نگرفته اند و آن دو صرفا تابع و اجرا کننده دستورات هستند.

بشار اسد که در جمع برخی وکلای سوریه صحبت می کرد و مستقیما از تلویزیون سوریه پخش می شد، ادامه داد: تمام دنیا می خواهد تا با داعش در سوریه مبارزه کند، اما نسبت به کشورهایی که از لحاظ مالی و تسلیحاتی این گروه را حمایت می کنند، کور شده است.

رئیس جمهور سوریه در ادامه گفت: این حق هر شخصی است که نسبت به حکومت اعتراض داشته و خواهان اصلاحات در آن باشد، اما هیچ کسی نمی تواند وجود حکومت را نفی کند، چرا که همه به آن نیاز دارند.

وی معارضه را گروهی دانست که شاکله و حزب داشته باشد. او گفت: معارض معنا دارد، لازم است تا معارضه گروه مردمی و از درون احزاب  باشد و خود را در خلال انتخابات و سندیکاها و انجمن ها نشان دهد.

بشار اسد، تأکید کرد که منطقه دائما و همچنان در معرض برنامه ریزی برای تجزیه قرار داشته و دارد و هدف دشمنان سوریه ایجاد یک قانون اساسی طایفی است تا هر گروهی پس از آن به یک طرف خارجی وابسته باشد.

رئیس جمهور سوریه در ادامه در مورد مبارزه با تروریسم گفت: اولویت ما صرف نظر از تصمیمات آنان (تروریست ها و حامیان آنان)، مبارزه با تروریسم است، آن چه که برای ما اهمیت دارد، عزت مردم سوریه است و هیچ گامی بر نمی داریم که بر مبنای این عزت نباشد.

وی افزود: در حال حاصر، آن ها مسأله دولت انتقالی را به جای هیأت انتقالی پیش کشیده اند که با هدف سیطره بر حکومت است.

رئیس جمهور سوریه تأکید کرد: هرگونه انتقال قدرت باید در چارچوب قانون اساسی فعلی انجام شود و عمل به این قانون اساسی را تا نوشتن قانون اساسی جدید متوقف نخواهیم کرد.

بشار اسد در ادامه با اشاره به آتش بس گفت: آن ها وقتی از آتش بس سخن گفتند که شکست های افراد مسلح آشکار شد، آن ها از لزوم مبارزه با تروریسم سخن نمی گویند بلکه در حال حاضر اولویت آن ها آتش بس است و این نشانه این است که اوضاع میدانی تغییر یافته است.

وی در این مورد افزود: آتش بس باید هدف داشته باشد و به سوی رسیدن به یک مصالحه انجام شود.

بشار اسد بار دیگر تأکید کرد: از نظر ما هر کسی علیه حکومت و مردم سلاح در دست بگیرد، تروریست است و هیچ حکومتی نمی پذیرد که با تررویست ها گفت و گو کند و ما نیز نخواهیم پذیرفت.

رئیس جمهور سوریه در ادامه گفت: جنگ سوریه یک جنگ داخلی نیست، بلکه یک جنگ جهانی است که تا دریای چین نیز کشیده شده است. آن چه که در سوریه اتفاق می افتد یک جنگ خارجی است که از سوی مزدوران دشمنان سوریه به وقوع پیوسته است و یک جنگ داخلی محسوب نمی شود.

بشار اسد در انتها تأکید کرد: ما هیچ گزینه ای جز اینکه پیروز شویم نداریم، حق گرفتنی است، اما هزینه بسیار بالایی نیز دارد.


نظر شما :