داعش حقوق نیروهای خود را کاهش داد

۲۸ دی ۱۳۹۴ | ۲۳:۲۲ کد : ۱۹۵۵۷۲۶ سرخط اخبار
یک سند از خزانه داری داعش فاش کرد که این گروه تروریستی حقوق اعضای خود در شهر رقه را به دنبال از بین رفتن منابع رفتن درآمد آن در حملات هوایی به نصف کاهش داده است.
 
به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه ایندیپندنت، براساس یک سند جدید که گفته شده متعلق به خزانه داری داعش است این گروه تروریستی با استناد به شرایط استثنایی، حقوق شبه نظامیان خود را در سوریه به میزان 50 درصد کاهش داده است و یکی از دلایل این اقدام هدف قرار دادن منابع درآمد این گروه از سوی حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری آمریکا بوده است.
 
این ائتلاف در ماه های اخیر هدف قرار گرفتن چاه های نفت و ذخایر پول داعش را افزایش داده و این دستور داعش نشان دهنده تاثیرات این حملات هوایی بوده است.
 
در سند متعلق به خزانه داری داعش در شهر رقه با اسثتناد به آنچه که "جهاد روحی و جهاد در ثروت" خوانده شده آمده است که حقوق نیروهای داعش به نصف کاهش خواهد یافت.
 
در این سند تصریح شده است: به دلیل شرایط استثنایی پیش رو تصمیم گرفته شده که حقوق پرداختی به همه نیروهای مبارز به نصف کاهش پیدا کرده و هیچ کسی نیز از این تصمیم به رغم هر سمتی استثنا نخواهد بود.
 
مقام های آمریکایی مدعی هستند عملیات هوایی ائتلاف تحت رهبری آنها باعث شده که قابلیت داعش برای تامین مالی خود در ماه نوامبر شدیدا آسیب ببیند.
 
براساس گزارش ها در تاریخ 11 ژانویه یک مرکز توزیع پول که برای پرداخت حقوق تروریست های داعش در نزدیکی شهر موصل مورد استفاده قرار می گرفت در حمله هواپیماهای آمریکایی از بین رفته و تصاویر مربوط به این حمله انبوهی از پول پخش شده در هوا را نشان می دادند.
 
به گفته ژنرال لوید آستین، فرمانده عملیات آمریکا علیه داعش این حمله هوایی میلیون ها دلار پول این گروه تروریستی را از بین برد.
 

نظر شما :