آیپک: این یک لحظه خطرناک است

۲۷ دی ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۲ کد : ۱۹۵۵۶۹۵ سرخط اخبار

کمیته امور عمومی اسرائیل- آمریکا موسوم به آیپک در واکنش به آغاز اجرای برجام، اعلام کرد: اجرای توافق هسته ای ایران لحظه خطرناکی برای آمریکا به شمار می رود.

به گزارش تسنیم به نقل از اسپوتنیک، کمیته امور عمومی اسرائیل- آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: اجرای توافق هسته ای با ایران نشانگر یک لحظه خطرناک برای آمریکا است و این مساله لازم است که ایران مجبور به اجرای تعهداتی شود که در زمان موافقت با برجام نسبت به اجرای آنها متعهد شده است.

آیپک در ادامه افزود: این یک لحظه خطرناک برای آمریکا و متحدان ماست. ما باید ایران را به پایبندی به تعهداتش مجبور کنیم، تعهداتی که در زمان قبول برجام نسبت به آنها تعهد داده است.

در این بیانیه آمده است: کنگره و بخش اجرایی باید به تعهدات خود پایبند باشند که به این معناست که آنها باید به موارد نقض برجام از سوی ایران با مجازات های قاطعانه و سخت واکنش نشان دهند. این مساله همچنین ضروری است که احتمال تقویت قدرت ایران برای دنبال کردن تسلط و نفوذ خود به عنوان یک دولت تروریستی ، از بین برود.

آیپک در ادامه افزود: ایران می تواند ده ها میلیارد دلار از دارایی های خارجی مسدود شده خود را مجددا در اختیار بگیرد و از این منابع مالی برای توسعه تلاش های خود برای افزایش نفوذ در سراسر منطقه استفاده کند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز پس از اعلام آغاز اجرای برجام اعلام کرد: حتی پس از امضای توافق هسته ای، ایران بلندپروازی خود برای دستیابی به تسلیحات اتمی را رها نکرده است و ایران همواره در پی دستیابی به سلاح اتمی است.

نتانیاهو در بیانیه ای که دفتر او منتشر کرد با هشدار درباره این موضوع که اسرائیل اجرای این توافقنامه را زیر نظر خواهد داشت ادعا کرد: ایران حتی بعد از امضای توافقنامه هسته ای جاه طلبی های خود را برای دستیابی به سلاح هسته ای کنار نگذاشته است و به تلاش برای بی ثبات کردن خاورمیانه و گسترش ترور در جهان با نقض تعهدات بین المللی خود ادامه می دهد.

نتانیاهو اعلام کرد: قدرت های جهان باید فعالیت در تاسیسات هسته ای و دیگر سایت های ایران را از نزدیک زیر نظر داشته باشند تا این کشور به تلاش مخفیانه برای ساخت سلاح هسته ای ادامه ندهد.
 


نظر شما :