کار دیپلمات‌های ایرانی در 100 سال اخیر بی‌سابقه بود

۲۷ دی ۱۳۹۴ | ۱۷:۵۴ کد : ۱۹۵۵۶۸۶ سرخط اخبار

وزیر نفت ضمن قدردانی از مقام معظم رهبری به دلیل کسب موفقیت بزرگ در عرصه دیپلماسی کشور، گفت: کار دیپلماتهای ایران در تاریخ یکصد سال اخیر دیپلماسی کشور، بی سابقه بوده است.

 

به گزارش ایسنا، بیژن زنگنه پس از قرائت گزارش یوکیا آمانو، رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی و بیانیه مشترک اجرای برجام از سوی محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران و فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در وین درباره این که دیدگاه شما درباره کار بزرگ تیم هسته ای در دو سال و اندی گذشته و لغو تحریمها چیست، اظهار کرد: اجرای برجام کاری بود کارستان که در تاریخ دیپلماسی دست کم یکصد سال اخیر ایران، بی سابقه است.

 

وی با بیان این که من همیشه خود را مدیون تدبیر همه کسانی می دانم که ملت ما را از گودال وحشتناکی که با بی تدبیری بدان افتاده بود، خارج کردند، افزود: وظیفه ویژه خودم می دانم که از مقام معظم رهبری به دلیل پافشاریشان بر منافع دراز مدت ملی و این موفقیت بزرگ، صمیمانه قدر شناسی کنم.

 

براساس گزارش وزارت نفت، دولت حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران طی دو سال و اندی گذشته برای پایان دادن به بحران ساختگی هسته ای گامهای استواری برداشت و با وجود انتقادهای تند داخلی از سد این پرونده سخت و دشوار گذشت تا بار دیگر درهای ایران بسوی جامعه بین الملل باز شود، درهایی که در سالهای نه چندان دور، قفل سنگینی بروی آن زده و تحریمهای نفس گیری علیه ایران اعمال شد. امروز با لغو رسمی تحریم ها قفل پرونده هسته ای با کلید دولت تدبیر و امید باز شد.


نظر شما :