اژه ای: جیسون رضاییان محکومیت به حبس را دارد

۰۱ آذر ۱۳۹۴ | ۲۳:۱۰ کد : ۱۹۵۴۰۲۴ سرخط اخبار

سخنگوی قوه قضاییه خبر بازداشت فرزند یکی از مسئولان سابق را تایید کرد.

 

به گزارش عصرایران به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه طی برگزاری دادگاه بابک زنجانی صحبت از دلال نفتی دیگری که مبلغ 5.8 میلیارد یورو به وزارت نفت بدهکار است شده، آیا شکایتی در این زمینه به قوه قضاییه رسیده است؟ و آیا از وزیر نفت در این زمینه بازجویی شده است؟ گفت: نه، در این زمینه شکایتی نشده است و در این خصوص نیز وزیر نفت بازجویی نشده است.

 

وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه طی برگزاری جلسات علنی دادگاه بابک زنجانی آقای جهانگیری مطرح کردند کسانی از پشت پرده به زنجانی روحیه می دهند. از نظر شما تا چه اندازه بیان این سخنان درست است؟ گفت: اگر حدسی زده می شود، من مسئول حدس دیگران نیستم، اما چنین چیزی که مطرح شده است را قوه قضاییه نمی بیند، بلکه خلاف آن را می بینیم. متهم بیش از 20 ماه در زندان است و هیچ وقت حمایت و سفارش از طرف کسی نشده است.

 

محسنی اژه ای افزود: حتی ملاقات های متهم محدود است. ناگفته نماند که در ماه های اخیر ملاقاتی هم نداشته است. اگر کسی اطلاعاتی در این زمینه دارد به قوه قضاییه بدهد، البته زیبنده فرد مسئول در مقام بالا نیست که به حدس و گمان این موضوع را از پشت تریبون اعلام کند.

 

خبرنگاری سئوال خود را اینگونه پرسید: در روزهای گذشته شاهد جلسات متعدد دادگاه پرونده نفتی بودیم که در حین این جلسات متهم صحبت هایی را بیان کرده که در مقام افترا بوده است؛ شائبه پیش می آید که در پرونده های مشابه دادگاه اجازه برگزاری علنی جلسات و این گونه صحبت ها را نداده است، توضیحات لازم را ارائه دهید.

 

محسنی اژه ای گفت: خیر؛ در بیشتر جلسات رئیس دادگاه تذکر لازم را می دهد. نه متهم حق دارد به کسی توهین کند و نه کس دیگری حق دارد که به وی توهین کند. ما در این مدت شاهد هر دو طرف قضیه بودیم؛ یعنی هم از بیرون دادگاه به متهم مسائلی را نسبت دادند که صحیح نیست و هم متهم مسائلی را عنوان کردند. بنده نیز دو بار در این زمینه تذکر دادم. لاجرم زمانی که متهم حرفی می زند نمی شود دهانش را بست.

 

محسنی اژه ای درباره برگزاری علنی دادگاه متهمان نفتی گفت: بالاخره از نظر شما جلسات دادگاه علنی برگزار شود خوب است یا غیرعلنی.

 

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا بازداشت فرزند یکی از وزرای دولت اصلاحات درست است و آیا این که بازداشت وی به گم شدن دکل نفتی ارتباط دارد گفت: بازداشت وی درست است، اما این که چه قدر در این زمینه و موضوعی که عنوان کردید وی نقش دارد اطلاعی ندارم.

 

وی درباره ی ابلاغ حکم جیسون رضاییان نیز گفت: حکم پرونده صادر شده اما به صورت رسمی به متهم و وکیل وی ابلاغ نشده است. بنده نیز جزییات حکم را نمی توانم بیان کنم فقط اجمالا وی محکومیت به حبس را دارد و فعلا حکم قطعی نیست.

کلید واژه ها: قوه قضاییه اژه ای


نظر شما :