فابیوس اجلاس سوریه در وین را ترک کرد

۲۳ آبان ۱۳۹۴ | ۲۱:۱۵ کد : ۱۹۵۳۷۵۵ سرخط اخبار

وزیر امورخارجه فرانسه دقایقی پیش اجلاس سوریه در وین را به منظور شرکت در نشستی اضطراری در پاریس ترک کرد.

به گزارش فارس، «لوران فابیوس» وزیر امورخارجه فرانسه دقایقی پیش اجلاس سوریه در وین را به منظور شرکت در یک نشست اضطراری در پاریس ترک کرد.

خبرگزاری «تاس» روسیه با اعلام این خبر نوشت: فابیوس قرار است در نشستی اضطراری که ساعت 4 به وقت محلی در پاریس به منظور بررسی حملات اخیر در فرانسه برگزار می شود، شرکت کند.

فابیوس اعلام کرد: «من قصد دارم در نشست اضطراری دولت فرانسه که قرار است ساعت 4 به وقت محلی برگزار شود، شرکت کنم.»

اجلاس سوریه در وین که دومین سری از این دور گفت وگوها است، حدود 4 ساعت پیش در پایتخت اتریش با حضور مقامات عالیرتبه کشورهای جهان آغاز شده و انتظار می رود تا ساعت 4 به وقت محلی وین نیز ادامه داشته باشد.

گروهی از افراد مسلح، دیشب با بمب گذاری، تیراندازی و گروگان گیری بیش از 150 نفر را در مدت 3 ساعت در پاریس کشتند. 

پیش از این فابیوس اعلام کرده بود که به طور کامل در این اجلاس شرکت می کند و نتایج نشست را به «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه گزارش کرده و برای شرکت در اجلاس گروه 20 به جای اولاند عازم ترکیه خواهد شد.

سه هفته قبل هم نشست وین یک با حضور 17 کشور برگزار شد و طرفین در پایان آن با صدور بیانیه ای 9 بندی بر لزوم آغاز گفت وگوهای سیاسی در سوریه تأکید کردند. برقراری آتش بس، مبارزه با تروریسم، گفت وگوهای سوری-سوری و نهایتا برگزاری انتخابات از جمله مفاد آن بیانیه است که قرار است مبنای حل بحران سوریه قرار گیرد. با این حال هنوز در مورد نحوه اجرای این مفاد، از جمله وضعیت بشار اسد رئیس جمهور سوریه توافقی حاصل نشده است.

کلید واژه ها: پاریس


نظر شما :