امسال هم در بحرین عزاداری حسینی ممنوع شد

۲۹ مهر ۱۳۹۴ | ۲۲:۵۶ کد : ۱۹۵۳۱۴۸ سرخط اخبار
رژیم آل خلیفه عزاداری برای سالار و سرور شهیدان حضرت اباعبد الله الحسین علیه السلام را در سراسر بحرین ممنوع کرد.
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، نظامیان آل خلیفه تدابیر شدیدی را علیه شهروندانی که برای اعتراض مسالمت آمیز به سرکوب آزادی های دینی به خیابان ها بیایند اتخاذ کرده اند.
 
حسن الموسوی گزارشگر المنار با اشاره به پرچم های سیاهی که در خیابان ها پیش از برچیده شدن دیده می شود، گفت: این پرچمهای سیاه در عزای امام حسین علیه السلام است. هیچ گونه شعارهای سیاسی یا شعارهایی که به وحدت بین مسلمانان در بحرین لطمه بزند نیز دیده نمی شود.
 
این شیوه نیز تازگی ندارد و دهها سال بحرینی ها به همین شیوه عزاداری و از دهه محرم در میان برادری اسلامی و ملی تجلیل می کنند. اما با همه اینها حکومت بحرین بر ادامه نقض آزادی های دینی بحرینی ها پافشاری می کند.
 
حکومت بحرین به این اقدامات خود طی سال های گذشته با وجود اعتراضات افکار عمومی و سازمان های حقوقی داخلی و بین المللی عادت کرده است.
 
امسال نیز حکومت بحرین با آغاز محرم به برچیدن نمادهای عزاداری مانند پرچمها و پلاکاردها اقدام کرد.
 
این اقدامات از منطقه ابو صیدا آغاز شد و سپس به منطقه العالی ، کرزکان ، مالکیه و مناطق دیگر گسترش یافت.
 
این اقدامات در سایه حضور گسترده نیروهای امنیتی و مجهز به خودروهای زرهی و عناصر مسلح انجام می شود و به احساسات مردم توجهی نمی شود.
 
نتیجه این اقدامات نیز برگزاری تظاهرات در تعدادی از مناطق بحرین است.
 
تظاهرکنندگان اقدامات حکومت را علیه اعتقادات دینی محکوم می کنند.
 
نیروهای امنیتی در برخی موارد با تظاهرکنندگان درگیر و از گلوله های ساچمه ای و نارنجک های دودزا و گازهای اشک آور استفاده می کنند که به مصدومیت تعدادی از شهروندان منجر شده است.
 
برخی سازمان های حقوقی بحرینی با تعرض به اعتقادات مردم مخالفت کردند و از حکومت خواستند این رفتارها راکه  نشانگر دشمنی با آزادیهای دینی است کنار گذارد.
 
باقر درویش مسئول رسانه های مجمع حقوق بشر بحرین گفت: این اقدامات به رفتارهایی تبدیل شده که نشانگر دشمنی حکومت است. باید حکومت به این اقدامات تحریک آمیز پایان دهد و کسانی را که در تعرض به آزادیهای دینی دست دارند مجازات کند.»
 
یاد آور می شود ، حکومت بحرین هر سال با آغاز دهه محرم ، علما و دست اندرکاران حسینیه ها احضار و از آنان بازجویی می کند.
 
برخی طرفهای حقوقی این اقدام را محدودیت روشمند  علیه آزادیهای دینی و مصادره حقوق مردم می دانند.

کلید واژه ها: بحرین


نظر شما :