ترس اوباما از شکست مذاکرات و فرصت‌طلبی ایران

۲۱ تیر ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۸ کد : ۱۹۴۹۸۵۳ سرخط اخبار گام به گام تا توافق جامع

یک نشریه آمریکایی با اشاره به نگرانی رئیس جمهور این کشور از شکست مذاکرات هسته ای تصریح کرد که ایران درحال استفاده از این ترس اوباما است.

به گزارش فارس، روزنامه هافینگتون پست روز شنبه در گزارشی با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 تصریح کرد که پس از حصول توافق احتمالی هم کنگره آمریکا حدود 60 روز بر روی آن بحث خواهد کرد.

کنگره آمریکا طی طرحی که پیش از این به تصویب رسانده بود خواستار اعمال نظر بر هرگونه توافق احتمالی میان ایران و قدرتهای جهانی شده بود. این طرح اگر چه با مخالفتهایی در میان دموکراتها و کاخ سفید مواجه بود اما در نهایت با انجام تغییراتی مورد تصویب قرار گرفت.

هافینگتون پست با اشاره به نگرانی باراک اوباما رئیس جمهور این کشور از شکست مذاکرات هسته ای تصریح کرد که ایران درحال استفاده از این ترس اوباما است.

نویسنده این مطلب در ادامه تصریح می کند که رئیس جمهور آمریکا در ابتدا توافق با ایران را به عنوان یک میراث مادام العمر برای خود در خاورمیانه می دانست اما دلیلی که اکنون وی را دعوت به ادامه این روند می کند این است که وی از آسیب دیدن اعتبار خود در صورت عدم دستیابی به توافق نگران است.

نشریه آمریکایی با اشاره به اینکه شکست اوباما در مذاکرات هسته ای می تواند ضربه ای سخت برای دموکرات ها نیز باشد، تصریح می کند که رهبران ایران نیز با بهره گیری از این مسئله درحال پیش بردن اهداف خود هستند.


نظر شما :