دمیرتاش: از مقاومت لبنان حمایت می‌کنیم

۲۳ خرداد ۱۳۹۴ | ۲۳:۳۰ کد : ۱۹۴۸۷۳۳ سرخط اخبار

رهبر حزب دموکراتیک خلق ها در ترکیه با اعلام حمایت از مقاومت و مردم لبنان اذعان داشت که سیاست خارجه ترکیه در منطقه اشتباه است و باید کلیت این سیاست تغییر کند.

به گزارش فارس، «صلاح الدین دمیرتاش» رهبر  حزب دموکراتیک خلق ها در ترکیه، درباره دلیل موفقیت حزبش در راهیابی به پارلمان و کسب بی سابقه حدنصاب 10 درصدی گفت دلیل این پیروزی، توانایی او در جمع کردن تمامی طیف ها بدون تفرقه دینی، طائفه ای و مذهبی بوده است.

رد ائتلاف با حزب اردوغان/ حمایت از تشکیل دولت ائتلافی

وی در مصاحبه پنجشنبه شب با شبکه المنار گفت: حزبش آماده است تا از حقوق تمامی طیف ها بدون هیچ استثنایی حمایت کند. جامعه ترکیه اکنون از حزب عدالت و توسعه دوری می کند زیرا این حزب تلاش کرد بر تمامی نهادهای دولت در کشور سیطره یابد.

دمیرتاش از شخصیت های سیاسی ترکیه خواست تا مردم را از مسئله تشکیل دولت ائتلافی نترسانند زیرا در داخل جامعه ترکیه، تفاهم وجود دارد.

رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها تاکید کرد که حزبش با حزب حاکم یعنی «عدالت و توسعه» وارد یک ائتلاف نخواهد شد اما از تشکیل دولت ائتلافی مورد پذیرش تمامی مردم ترکیه حمایت می کند.

ترکیه به جای حل بحران سوریه بخش از این بحران شد

وی از سیاست اشتباه «احمد داوود اوغلو» نخست وزیر در قبال منطقه در زمانی که وی یک وزیر خارجه بود انتقاد کرد و گفت: داوود اوغلو نیز رویای حکومت عثمانی را در سر دارد. سیاست دولت ترکیه بر پایه مذهب و پرونده های منطقه است و از حقوق دیگران دفاع نمی کند و همین مسئله موجب تشدید بحران ها می شود. ترکیه به جای آنکه عامل کمک کننده به حل بحران در سوریه باشد خود به بخشی از مشکل در این کشور تبدیل شده است.

کل سیاست خارجه ترکیه باید تغییر کند

دمیرتاش با قاطعیت گفت: کل سیاست خارجه ترکیه باید تغییر کند. حزب عدالت و توسعه نمی تواند هر سیاست خارجه ای را که می خواهد دنبال کند.

داعش یک خطر بزرگ برای ترکیه است

رئیس حزب دموکراتیک خلق ها در ادامه از توحش داعش انتقاد کرد و گفت : این گروه هیچ ارتباطی با دین اسلام ندارد و یک خطر بزرگ برای ترکیه محسوب می شود. به همین دلیل به نیابت از کسانی که ما را نماینده خود کرده اند، از ملت خود در مقابل داعش دفاع می کنیم و از کسی جزب خدا نمی هراسیم. نبردهای کوبانی، روجا و المحمودیه نیز پایداری مقابل داعش را به نمایش گذاشت و ثابت کرد.

حمایت از مقاومت لبنان

وی در ادامه به مردم مقاوم و مبارز لبنان که پیروزی های زیادی را محقق کرده اند، تبریک گفت و اظهار داشت: به رغم دوری جغرافیایی موجود ما از مقاومت شریف لبنان حمایت می کنیم و این فاصله نباید مانعی میان مبارزانی که در حال مبارزه با هجمه امپریالیسیتی به منطقه هستند، ایجاد کند.

کلید واژه ها: حزب دموکراتیک خلق سیاست خارجه


نظر شما :