مقدمات لغو روادید کامل بین ایران و ارمنستان

۱۹ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۴:۲۰ کد : ۱۹۴۸۵۶۲ سرخط اخبار

معاون وزیر خارجه کشورمان از مدیران کل کنسولی ایران و ارمنستان خواست تا مقدمات لغو روادید کامل بین اتباع ۲ کشور را فراهم کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، حسن قشقاوی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه در دیدار با مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه ارمنستان ضمن ابراز خرسندی از سطح روابط موجود بین 2 کشور، ارتقای هر چه بیشتر روابط کنسولی فیمابین را به عنوان زمینه و مقدمه گسترش سایر زمینه های مناسبات به ویژه در بخش های اقتصادی و بازرگانی خواستار شد.

وی با اشاره به اراده رهبران و علائق دو ملت همسایه و دوست از مدیران کل کنسولی طرفین خواست تا مقدمات لغو روادید کامل بین اتباع دو کشور را فراهم آورند.

قشقاوی همچنین از حسن نظر مقامات ارمنستان در آزادی و انتقال زندانیان ایرانی به منظور کمک و اعطای تسهیلات به خانواده های ایشان، خواستار تداوم این قبیل همکاری ها که نشانه دوستی و مودت هر چه بیشتر دو ملت است، شد.

ولادمیر کارمیر شالیان مدیرکل کنسولی ارمنستان که برای انجام دهمین نشست کنسولی به تهران سفر کرده است، ضمن ارائه گزارشی از انجام موفق مذاکرات و حصول تفاهمات برجسته با همتای ایرانی خود، بر اراده مسئولان کشور متبوع خویش برای توسعه هر چه بیشتر روابط با جمهوری اسلامی ایران به ویژه در زمینه ارایه تسهیلات به اتباع دو کشور، معاضدت قضایی، گردشگری، تجارت و سرمایه گذاری تاکید کرد.

 وی امضای یادداشت تفاهمی که حاصل تفاهمات با مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران است را گام بلند دیگری برای نزدیکی هر چه بیشتر دو ملت برای تحقق اراده مسئولان دو کشور جهت افزایش مناسبات توصیف کرد.

کلید واژه ها: ارمنستان


نظر شما :