گزارش مونیز و کری به اعراب درباره مذاکرات+ عکس

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۰۵:۰۸ کد : ۱۹۴۷۴۱۳ سرخط اخبار

وزرای خارجه و انرژی آمریکا در پاریس با وزرای خارجه عربستان، قطر، بحرین، کویت، عمان و امارات دیدار کردند که همزمانی حضور مونیز و کری می تواند بیانگر گزارش آنها به مقامات عربی درباره مذاکرات ایران باشد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزیر انرژی و خارجه آمریکا که در پاریس بسر می برند، با وزرای خارجه شش کشور شورای همکاری خلیج فارس دیدار کردند.

جان کری وزیر خارجه آمریکا با انتشار عکسی در صفحه توئیتر شخصی خود از دیدار با همتایان خود در شورای همکاری خلیج فارس خبر داد. نکته جالب این عکس حضور ارنست مونیز وزیر انرژی دولت باراک اوباما است.

حضور مونیز که یکی از اعضای ثابت مذاکرات هسته ای ایران و گروه 5+1 بوده است، در  دیدار با وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس، می تواند بیانگر گزارش دهی دو عضو ارشد دولت اوباما به مقامات عربی درباره مذاکرات هسته ای باشد.

جان کری درباره این دیدار اینطور توضیح داد: «در پاریس گفتگوهای امنیتی با برخی از بهترین شرکایمان یعنی بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی داریم».

این دیدار در حالی انجام می شود که مذاکرات هسته ای اخیر ایران و گروه 1+5 در نیویورک برگزار شد و قرار بر ادامه این گفت وگوها در وین گذاشته شده است تا دو طرف پیش از 30 ژوئن به توافق نهایی برسند.

هرچند کری به جزئیات بیشتری از این دیدار اشاره نکرده، اما تاکید دیپلمات ارشد آمریکایی بر «گفتگوهای امنیتی» نشان می دهد احتمالا مسائلی از قبیل بحران یمن، مقابله با داعش و همچنین موضوع سوریه از دیگر محورهای این نشست است.

از سوی دیگر، خبرگزاری رویترز درباره این نشست گزارش داد: «نگرانی ها درباره توافق نهایی هسته ای با ایران و جنگ داخلی یمن، در صدر موضوعاتی هستند که در پاریس بین جان کری وزیر خارجه آمریکا و کشورهای عرب خلیج(فارس) مورد گفت وگو قرار خواهد گرفت».

کلید واژه ها: پاریس


نظر شما :