واکنش نتانیاهو به تحویل اس 300 به ایران

۳۱ فروردین ۱۳۹۴ | ۰۴:۳۴ کد : ۱۹۴۶۶۸۸ سرخط اخبار

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی است تصمیم روسیه برای ارسال سامانه دفاع موشکی اس - 300 به ایران بسیار نگران کننده است.

به گزارش فارس، «بنیامین نتانیاهو» می گوید تصمیم روسیه برای ارسال سامانه دفاع موشکی اس - 300 به ایران بسیار نگران کننده است.

به گزارش پایگاه خبری «عاروتص شوع»، نتانیاهو امروز (یکشنبه) در جلسه هفتگی کابینه خود اظهار داشت، اسرائیل با دقت بسیار ارسال موشک های اس - 300 از روسیه به ایران را زیر نظر دارد، آنهم در زمانی که ایران «تجاوزهای» خود در منطقه و اطراف مرزهای اراضی اشغالی را افزایش داده است.

وی در ادامه افزود: «اسرائیل همچنین با دقت بسیار شاهد این نکته است که در توافق هسته ای در حال شکل گیری میان ایران و قدرت های جهان، به این «تجاوزها» اشاره ای نشده است و این توافق به پایان دادن به این ستیزه جویی ها مشروط نشده است؛ چه در شروع این توافق و یا به عنوان شرطی برای لغو تحریم ها».

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری مانور ارتش در ایران اشاره کرد و گفت: « روز گذشته شاهد مانور ارتش در تهران و نمایش سلاح هایی بودیم که ایران آنها را به جهان نشان داد. هر سال، دقت موشک ها، قدرتشان و کشنده بودنشان افزایش می یابد اما یک چیز تغییر نمی کند. آنچه که تغییر نمی کند شعار «مرگ بر اسرائیل» بر روی این موشک هاست. در مقابله با این تهدیدات، اسرائیل هر کاری که برای محافظت از اسرائیل و شهروندانش لازم باشد، انجام خواهد داد».

بعد از آنکه «ولادیمیر پوتین»، حکم تعلیق تحویل اس - 300 به ایران را لغو کرد، مقامات صهیونیستی به انتقاد از این اقدام پرداختند و آن را تهدیدی برای خود تلقی کردند. اما «سرگی لاوروف» وزیر خارجه روسیه هفته گذشته از تصمیم کشورش در این راستا دفاع و تاکید کرد که سیستم اس-300 تهدیدی علیه رژیم صهیونیستی تحمیل نمی کند.

کلید واژه ها: اس - 300


نظر شما :