نظر ولایتی درمورد چگونگی رفع تحریم‌ها

۲۷ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۶:۱۶ کد : ۱۹۴۶۵۳۶ سرخط اخبار گام به گام تا توافق جامع

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همزمانی محدود شدن امکانات هسته ای ایران با برداشتن تحریم ها ، یکی از خواسته های مهمی است که باید رعایت شود.

به گزارش ایرنا، علی اکبر ولایتی عصر چهارشنبه در حاشیه دیدار با قائم مقام وزیر امور خارجه آلمان افزود: اینکه ایران شروع به محدودسازی فعالیت هسته ای خود کند و صبر کند تا آژانس بین المللی انرژی اتمی آن را تایید کند که این کاملا انجام شده و بعد تحریم ها را بردارند، به هیچ وجه برای جمهوری اسلامی ایران قابل قبول نیست.

وی خاطرنشان کرد: این مساله در فرمایشات رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور در مورد مذاکرات نیز آمده و باید اجرا شود.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه تاکید کرد : ایران و گروه 1+5 همچنان بر استمرار مذاکرات هسته ای تمایل دارند.

ولایتی گفت: قائم مقام وزارت خارجه آلمان هم تصدیق کردند که باید یک توازنی باشد.

وی درباره قطعنامه شورای امنیت درباره تحریم تسلیحاتی یمن گفت: این یک قطعنامه یک جانبه و ظالمانه ای بود که در شورای امنیت تصویب شد زیرا این مردم بیگناه و غیرنظامی یمن هستند که آثار سوء بمباران های وحشیانه عربستان را تحمل می کنند.

ولایتی ادامه داد: تصویب این قطعنامه به هیچ وجه عادلانه نبود؛ گویی که به متجاوز جایزه دادند، یعنی در این قطعنامه بطورغیرمستقیم نیز اشاره ای به این نشد که نباید مردم بیگناه یمن مورد بمباران وحشیانه هواپیماهای سعودی قرار گیرند.

وی ادامه داد: با تصویب این قطعنامه، خواستند مردم یمن را از اینکه حداقل امکانات را داشته باشند تا از حیات و تمامیت ارضی خود دفاع کنند محروم سازند.

ولایتی خاطرنشان کرد: تاریخ طولانی مردم یمن نشان داده است که آنها مردمی شجاع، مصمم، مومن و معتقد هستند و از این تحریم ها نیز نمی ترسند و می توانند با امکانات کم ، از تمامیت ارضی خود دفاع کنند.
 


نظر شما :