باید از شانس حل مسئله هسته‌ای ایران استفاده کنیم

۲۵ اسفند ۱۳۹۳ | ۲۳:۳۰ کد : ۱۹۴۵۴۱۲ سرخط اخبار گام به گام تا توافق جامع

وزیر خارجه آلمان امروز در نشستی در بروکسل بر لزوم تلاش برای حل مسئله هسته ای ایران تاکید کرد.

به گزارش فارس، «فرانک والتر اشتاین مایر» وزیر خارجه آلمان در حاشیه نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا با اشاره به طیفی از مسایلی که در دستور کار نشست قرار داشته است با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 گفت که رایزنی ها با وزیر خارجه ایران ادامه خواهد داشت و افزود: « از دید من اگر شانسی برای حل مسئله هسته ای ایران پس از 10 سال به وجود آمده است باید از این شانس استفاده کرد.»

دور تازه مذاکرات هسته ای از روز یکشنبه با دیدار معاونین وزرای خارجه ایران و آمریکا و پس از آن رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر انرژی آمریکا، آغاز شد. این گفت وگوها امروز با دیدار «محمد جواد ظریف»  و «جان کری» وزیران خارجه ایران و آمریکا ادامه یافت. قرار است ظریف امروز دیداری با موگرینی و وزرای خارجه آلمان، فرانسه و انگلیس داشته باشد.

وزیر خارجه آلمان گفت که در نشست امروز مسایل مهمی که باید در روزها و هفته های آتی مورد برسی قرار گیرند مطرح شدند و به موضوع اوکراین در حاشیه نشست پرداخته شد.

اشتاین مایر همچنین گفت که مدیریت بحران در آفریقا با محوریت پرداختن به مسایلی مانند ابولا و  مبارزه با بوکوحرام از دیگر مواردی بودند که در نشست امروز درباره آنها رایزنی شد.

«سباستین کورتس» وزیر خارجه اتریش دیگر مقام اروپایی بود که در پی شرکت در نشست امروز به بحران اوکراین اشاره کرد و گفت که توافق میسنک تنها راهکاری است که می تواند به حل بحران موجود در شرق این کشور منتهی شود.


نظر شما :