اردوغان: نتانیاهو با چه رویی به پاریس رفت؟

۲۳ دی ۱۳۹۳ | ۱۷:۴۶ کد : ۱۹۴۳۰۴۰ سرخط اخبار

رئیس جمهوری ترکیه گفت دولت های غربی در مواضع خود در قبال حمله به دفتر مجله شارلی ابدو و گروگانگیری در سوپرمارکت یهودی در پاریس، ریاکاری می کنند.

به گزارش فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در کنفرانس خبری مشترک خود با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در آنکارا، از رفتار دولت های غربی در خصوص اتفاقات تروریستی در فرانسه انتقاد کرد و گفت که مسلمانان تروریسم و کشتار را محکوم می کنند، اما اتفاقات اخیر فرانسه «اسلام هراسی» است.

به نوشته «رویترز»، رئیس جمهوری ترکیه گفت: آنچه در پس کشتارهای پاریس وجود دارد، نژادپرستی، نفرت و اسلام هراسی است و در مقابل، کشورهای غربی، رفتارهای ضداسلامی در اروپا را محکوم نمی کنند.

خبرگزاری «آناتولی» نیز با انتشار این خبر نوشت: اردوغان همچنین حضور «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در راهپیمایی موسوم به «اتحاد» پاریس در روز یک شنبه را مورد انتقاد شدید قرار داد و گفت: من یک سوال دارم و آن این است که نتانیاهو با چه رویی در راهپیمایی پاریس حاضر شد؟

اردوغان افزود: چطور مردی که با کشتن 25 هزار نفر به «تروریسم دولتی» متهم است در این تظاهرات حاضر می شود و برای مردم دست تکان می دهد؟

رئیس جمهوری ترکیه خود در تظاهرات روز یک شنبه حضور نداشت و «احمد داووداوغلو» نخست وزیر این کشور، در پاریس به نمایندگی از کشورش حاضر بود.

پاریس پایتخت فرانسه در 10 روز اخیر شاهد دو اقدام تروریستی بود. حمله به نشریه «شارلی ابدو» و «سوپرمارکت»ـی یهودی. گروگان گیری در سوپرمارکت مذکور روز جمعه 19 دی ماه رخ داد و با مرگ گروگان گیر ها به پایان رسید.

کلید واژه ها: پاریس


نظر شما :