رزمایش ارتش وارد مرحله نمایش قدرت شد

۰۸ دی ۱۳۹۳ | ۱۷:۳۲ کد : ۱۹۴۲۴۴۶ سرخط اخبار

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: رزمایش «محمد رسول الله(ص)» پس از پشت سرگذاشتن مرحله تاکتیکی، وارد مرحله نمایش قدرت شده است.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به منطقه رزمایش «محمد رسول الله(ص)»، امیر دریادار «علیرضا خادم بیغم» روز دوشنبه، پس از شلیک موشک های نور و نصر، در جمع خبرنگاران افزود: نیروی دریایی ارتش با توجه به تجهیزاتی که در اختیار دارد، به خوبی از سواحل کشور دفاع می کند.

وی با بیان اینکه شلیک موشک های نور و نصر نشان دهنده قدرت ایران در حفاظت از سواحل است، گفت: موشک های نور و نصر، موشک هایی دریا پایه هستند؛ موشک نصر یک موشک برد کوتاه است که علیه اهداف سطحی مورد استفاده قرار می گیرد.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به اقتدار جمهوری اسلامی ایران هیچ دشمنی قادر به عبور از خطوط دفاعی کشور نیست.

رزمایش محمدرسول الله(ص) از چهارم دی ماه در منطقه ای از شرق تنگه هرمز تا پایین تر از خلیج عدن در فضایی به وسعت دو میلیون و 200 هزار کیلومتر مربع با حضور نیروی دریایی، نیروی زمینی، نیروی هوایی و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

در اولین و دومین روز این رزمایش نیروهای ارتش به گسترش در منطقه پرداختند و در دومین روز، یگان های نیروی زمینی با حمایت قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) و نیروی هوایی ارتش از پیشروی نیروهای دشمن فرضی در سواحل جنوب کشور جلوگیری و به آنها حمله کردند.

در سومین روز از رزمایش مشترک عملیات کشف، شناسایی و ره گیری هواگردهای دشمن انجام شد و انواع رادارهای ثابت و تاکتیکی، دیده بانی بصری، سایت های شنود الکترونیک، توپخانه های مختلف، سامانه های کنترل و سامانه های موشکی به کار گرفته شدند.

در چهارمین روز از این رزمایش، عملیات مین روبی توسط یگان های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و شلیک موشک های هوا نیز توسط هواپیماهای «اف 4» و «سوخو 24» اجرا شد.

در پنجمین روز از رزمایش نیز تا به این لحظه موشک های ساحل به دریای نور و نصر به سمت اهداف از پیش تعیین شده پرتاپ شده اند.

کلید واژه ها: ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتش جمهوری اسلامی نیروی دریایی ارتش


نظر شما :