جایزه فائو به ایران رسید

۱۱ آذر ۱۳۹۳ | ۱۳:۰۴ کد : ۱۹۴۱۴۸۴ سرخط اخبار
جمهوری اسلامی ایران با رسیدن به نخستین و مهمترین هدف توسعه هزاره پیرامون کاهش شمار افرادی که از گرسنگی رنج می برند، موفق به کسب جایزه سازمان خوار بار و کشاورزی ملل متحد «فائو» شد.
 
به گزارش ایرنا، خوزه گراتیسانو دا سیلوا، مدیر کل سازمان خوار و بار و کشاورزی ملل متحد، جایزه «دیپلم افتخاری» فائو را به سید امین اله تقوی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در این سازمان تحویل داد.
 
جمهوری اسلامی ایران با اتخاذ سیاست ها و اقدامات موثر خود در دو دهه گذشته، موفق شد تا شمار افرادی را که در کشور از سوء تغذیه رنج می برند کاهش دهد و بدین ترتیب به نخستین و مهمترین هدف توسعه هزاره پیرامون از بین بردن فقر و گرسنگی و عدم امنیت غذایی دست یافت.
 
سفیر ایران در فائو دراین خصوص اظهار کرد: بر اساس ارزیابی های سالانه سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد که تحت عنوان وضعیت امنیت غذایی در جهان منتشر می شود، جمهوری اسلامی ایران موفق شد، در سال های 2012 تا 2014 میلادی شمار افرادی را که از گرسنگی رنج می برند، به زیر پنج درصد کاهش دهد.
 
وی یادآورشد: درسال 2000 میلادی 189 کشور در مجمع عمومی سازمان ملل تمایل و تعهد خود را برای حذف محرومیت های چندگانه مردمشان از جمله به رسمیت شناختن منزلت فردی، آزادی، برابری و نیازهای اولیه زندگی فردی مانند از بین بردن فقر، گرسنگی، خشونت و همبستگی را اعلام کردند. این تعهد سپس به هشت هدف توسعه هزاره موسوم به 'MDGs' تبدیل شد.
 
همچنین شاخص هایی نیز جهت پایش و ردیابی پیشرفت ها تعیین شد که البته هدف اول توسعه هزاره از بین بردن فقر و گرسنگی اعلام شد.
 

کلید واژه ها: گرسنگی توسعه هزاره هزاره


نظر شما :