روحانی: مذاکره به توافق نهایی منجر خواهد شد

۰۴ آذر ۱۳۹۳ | ۰۱:۰۴ کد : ۱۹۴۱۲۴۴ سرخط اخبار گام به گام تا توافق جامع

رئیس جمهور گفت: مذاکره به توافق نهایی منجر خواهد شد.

به گزارش تسنیم، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور پس از پایان مذاکرات هفت روزه ایران با گروه 5+1، امشب در یک گفت وگوی تلویزیونی با تاکید بر اینکه آینده روشن است و پیروزی نهایی در مذاکرات هسته ای با ملت ایران خواهد بود، گفت: منطق ایران، مذاکره و گفت وگو است و مذاکرات هسته ای با جدیت تا رسیدن به توافق نهایی ادامه می یابد.

روحانی با اشاره به اینکه از حقوق هسته ای ایران کوتاه نیامده و نخواهیم آمد، تصریح کرد: تردیدی در فعال ماندن فناوری و تاسیسات هسته ای ایران اسلامی وجود ندارد و امروز طرف های مذاکره باور دارند که فشار و تحریم در برابر ایران بی نتیجه است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه راه مذاکره به توافق نهایی منجر خواهد شد، گفت: سانتریفیوژها هرگز متوقف نمی شوند. چرخ زندگی مردم نیز بهتر خواهد چرخید.

وی در ادامه گفت: آنچه امروز توافق شده بر این مبناست که شرایط توافق ژنو برای چند ماه دیگر باقی بماند تا برای ادامه مذاکرات و رسیدن به توافق نهایی فرصت وجود داشته باشد. این چیزی است که مورد اتفاق همه است.

روحانی با بیان اینکه هیچ راهی برای دنیا وجود ندارد جز مذاکره با ملت ایران و این مذاکره به توافق نهایی منجر خواهد شد؛ حالا امروز یا فردا به توافق خواهیم رسید، خاطرنشان کرد: در مذاکرات پشت پرده منطق ها به هم نزدیک می شود که اینجا پیشرفت های خوبی بوده است ولی در روی کاغذآمدن و توافق قطعی مقداری با هم فاصله داریم.


نظر شما :