میانجیگری معصوم برای لغو اعدام شیخ النمر

۲۲ آبان ۱۳۹۳ | ۲۲:۳۰ کد : ۱۹۴۰۷۹۰ سرخط اخبار

یک مقام دیپلماتیک عراقی اعلام کرد که مراجع دینی از رئیس جمهور عراق خواسته بودند که در دیدار با شاه سعودی برای لغو حکم اعدام شیخ «النمر» میانجیگری کند.

به گزارش فارس یک منبع دیپلماتیک عراق اعلام کردند که مراجع دینی عراقی از «فواد معصوم» رئیس جمهور عراق پیش از سفرش به عربستان سعودی از او خواسته اند طی دیدار با شاه این کشور مسئله عفو شیخ «نمر باقر النمر» روحانی شیعه عربستانی را که اخیرا از سوی دادگاهی در عربستان سعودی به اعدام محکوم شده، طرح کند.

یک مقام دیپلماتیک عراقی در گفت وگو با پایگاه خبری اماراتی «ارم» گفت: مراجع دینی عراق از معصوم خواستند که مسئله عفو شیخ النمر را در دیدار با ملک عبدالله در ریاض پیگیری کند. دوشنبه شب گذشته نیز معصوم با ملک عبدالله در ریاض دیدار کرد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود گفت که انتظار نمی رود که در صورت مطرح شدن این مسئله در نشست میان رئیس جمهور عراق و شاه عربستان، ریاض خیلی زود به میانجیگری معصوم واکنش نشان دهد.

از سوی دیگر ناظران سیاسی می گویند در سایه تقلای ریاض برای کم کردن تنش با شهروندان شیعی اش و نیز حمله تروریستی اخیر علیه شیعیان در شرق عربستان سعودی، فرصت عفو شیخ النمر یا دست کم تخفیف مجازات وی را تقویت کرده است.

کلید واژه ها: ریاض


نظر شما :