پ‌ک‌ک همان داعش است

۱۸ آبان ۱۳۹۳ | ۰۳:۵۸ کد : ۱۹۴۰۵۷۷ سرخط اخبار
رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد که هیچ تفاوتی بین حزب کارگران کردستان "پ ک ک" و گروه داعش نیست و هر دو گروه تروریست هستند.
 
به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد که هیچ فرقی بین گروه داعش و پ ک ک وجود ندارد و هر دو گروه تروریست هستند.
 
وی افزود: ولی برخی کشورها با گروه پ ک ک سمپاتی و علاقه دارند در حالی که آنها مدعی هستند که پ ک ک یک گروه سکولار است.
 
اردوغان در ادامه گفت: پ ک ک و داعش هر دو سازمان های تروریستی هستند که اکنون در حال جنگ در شهر عین العرب در سوریه هستند. ما قطعا در برابر داعش می ایستیم و این یک موضع اصولی در کنار کل جهان است. ولی نکته جالب این است که کسانی که باید در مقابل پ ک ک بایستند به طور اصولی در طرف این گروه قرار گرفته اند چرا که آنها مدعی هستند پ ک ک یک گروه سکولار است.
 
رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد که "قاتل ، قاتل است. طرف قاتلان و سلاخان را گرفتن ، آن طرف را به یکی از شرکای جنایت تبدیل می کند."
 
پ ک ک از سوی ترکیه و متحدان غربی آن در فهرست گروه های تروریستی قرار گرفته و به سایر گروه های کرد در مبارزه علیه داعش پیوسته است. جنگ و نزاع بین پ ک ک و دولت ترکیه از 15 اوت 1984 میلادی آغاز شده و در این مدت بیش از 40 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.
 
وی در ادامه در خصوص حمله اخیر اسرائیل به مسجد الاقصی نیز اشاره کرد و گفت: این اقدام اسرائیل غیر قابل بخشش است و مسجد الاقصی به همه مسلمانان تعلق دارد و نه فقط به فلسطینی ها.
 
وی تصریح کرد: مسجد الاقصی تنها یک مکان مقدس برای فلسطینی ها نیست. مسجد الاقصی مکان مقدسی برای همه مسلمانان است. رژیم اسرائیل باید این وحشیگری را متوقف کند. این اقدام علیه مسجد الاقصی نابخشودنی است.
 
احمد داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه نیز در حالی اقدام وحشیانه نیروهای امنیتی اسرائیل در حمله به مسجد الاقصی را محکوم کرده که  تعدادی از شهرک نشینان صهیونیست به همراه نیروهای امنیتی رژیم اسرائیل به مسجد الاقصی یورش برده اند.
 
داوود اوغلو تاکید کرد که تجاوز اسرائیل باید با پاسخی سخت و قاطع روبرو شود و ترکیه همواره در کنار فلسطینی ها ایستاده است.وزارت خارجه ترکیه نیز با صدور بیانیه ای حمله نیروهای امنیتی اسرائیل به مسجد الاقصی را به شدت محکوم کرده است.
 
داوود اوغلو در ادامه گفت: ما همه تلاش های لازم را انجام خواهیم داد تا مطمئن شویم جامعه بین المللی پاسخی فعالانه و قاطع به تجاوز اسرائیل می دهد.

کلید واژه ها: مسجد الاقصی پ ک ک


نظر شما :