جمهوری خواهان آمریکا در فکر تحریم های جدید علیه ایران

۱۷ آبان ۱۳۹۳ | ۱۷:۱۰ کد : ۱۹۴۰۵۶۲ سرخط اخبار

روزنامه فرانسوی فیگارو به عواقب پیروزی جمهوری خواهان آمریکا در انتخابات میاندوره ای این کشور در زمینۀ سیاست خارجی پرداخته و نوشته است که حالا جمهوری خواهان آمریکا قصد دارند سیاست خارجی کشورشان را تقویت کنند.

گزارشگر فیگارو در نیویورک نوشته است که پیروزی جمهوری خواهان موقعیت باراک اوباما را در صحنۀ خارجی متزلزل ساخته و اکثریت جمهوری خواه کنگرۀ آمریکا مصمم است که نقش این کشور را در صحنۀ جهانی از نو احیاء سازد.

خبرنگار فیگارو افزوده است که از نظر جمهوری خواهان باراک اوباما با سیاست های متزلزلش در قبال روسیه و چین و سوریه و همچنین جهادیون داعش لطمه های شدیدی به اعتبار و نقش آمریکا در صحنۀ بین المللی وارد آورده است.

به گزارش رادیو بین المللی فرانسه، فیگارو سپس به همزمانی پیروزی جمهوری خواهان آمریکا با مذاکرات اتمی ایران و غرب اشاره کرده و افزوده است که جمهوری خواهان آمریکا چندان به نزدیکی که میان واشنگتن و تهران به وجود آمده خوش بین نیستند.

از نظر خبرنگار فیگارو، جمهوری خواهان آمریکا در پی احیای "اتحاد مقدس" در مناسبات آمریکا و اسرائیل هستند که از نظرشان البته طی دورۀ ریاست جمهوری باراک اوباما خدشه دار شده و رو به سردی گذاشته است.

فیگارو بعید ندانسته که جمهوری خواهان آمریکا از ژانویه آینده قصد داشته باشند مجازات های سنگین تری علیه ایران به تصویب برسانند. چنین تصمیمی که از پشتیبانی 67 سناتور (از مجموع صد نمایندۀ سنا) بهره مند است امید تشکیل یک محور واشنگتن- تهران را نقش بر خواهد کرد.

کلید واژه ها: جمهوری خواهان آمریکا خواهان آمریکا فیگارو


نظر شما :