مبتکر تشکیل داعش معرفی شد

۰۵ مهر ۱۳۹۳ | ۱۹:۳۴ کد : ۱۹۳۸۹۴۱ سرخط اخبار

رئیس جمهور چچن اعلام کرد که اطلاعاتی در دست دارد که نشان می دهد «داعش» توسط فرمانده سابق نیروهای ناتو و آمریکا در افغانستان تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «رمضان قدیروف» رئیس جمهور چچن صریحا اعلام کرد: اطلاعاتی در دست دارم که نشان می دهد «داعش» توسط فرمانده سابق نیروهای ناتو و آمریکا در افغانستان تشکیل شده است.

«دیوید پترائوس» فرمانده سابق نیروهای ناتو و آمریکا در افغانستان بود که پس از پایان مأموریت در افغانستان به عنوان رئیس سازمان «سیا» هم مدت زیادی کار کرد.

تاکنون کارشناسان زیادی آمریکا را متهم به تشکیل گروه تروریستی داعش کرده اند، اما این اولین بار است که از جزئیات ایجاد و سازماندهی داعش گفته سخن به میان می آید.

به نقل از پایگاه خبری افغانستان رو، رئیس جمهور چچن همچنین گفت: با توجه به اطلاعات به دست آمده از برخی منابع، ابوبکر البغدادی رهبر گروه داعش توسط دیوید پترائوس آمریکایی استخدام شده است.

قدیروف هشدار داد: مسئله تروریسم در عراق، سوریه و سایر کشورهای منطقه خطرناک می شود و آمریکا و اروپا به گسترش این روند کمک می کنند.

طبق گفته های رئیس جمهور چچن، آمریکا گروه های بسیاری را تشکیل داده، آن ها را حمایت مالی می کند و سپس این گروه ها را به جان یکدیگر می اندازد تا در این جنگ ده ها و صدها هزار نفر بی گناه کشته شوند .

کلید واژه ها: رئیس جمهور چچن چچن


نظر شما :