آغاز آتش بس ۷۲ ساعته در غزه

۲۰ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۹:۱۸ کد : ۱۹۳۶۹۷۳ سرخط اخبار

مقامات دو طرف در جنگ غزه اعلام کردند با پیشنهاد مصر در مورد آتش بس ۷۲ ساعته جدید در غزه و آغاز آن از ساعت ۲۱ به وقت گرینویچ ( یک دقیقه بامداد دوشنبه) موافقت کرده اند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، خالد مشعل، مسئول دفتر سیاسی جنبش حماس در گفتگو با خبرگزاری فرانسه، با تاکید بر خواسته های این جنبش برای رسیدن به توافق آتش بس پایدار در مناقشه با رژیم صهیونیستی گفت: آتش بس 72 ساعته که یکشنبه با رژیم صهیونیستی درباره آن توافق حاصل شد، یکی از شیوه هایی است که برای به نتیجه رساندن مذاکرات و کمک رسانی بشر دوستانه صورت می گیرد.

وی با تاکید بر رفع محاصره غزه و بازگشایی گذرگاه ها و بندر ساحلی غزه گفت: هدف ما این است که خواسته های فلسطینیان بر آورده شود و نوار غزه بدون محاصره به زندگی ادامه دهد؛ ما بر این هدف تاکید داریم و در صورت تعلل رژیم صهیونیستی و ادامه حملات، حماس و دیگر گروه های فلسطینی برای مقاومت در غزه و در صحنه سیاسی و رویارویی با هر نوع احتمالی آماده هستند.

وزارت امور خارجه مصر در بیانیه ای از هر دو طرف خواست از این آتش بس برای ازسرگیری مذاکرات غیر مستقیم صلح و تلاش در جهت دستیابی به موافقت نامه آتش بس جامع و پایدار استفاده کنند.

استقبال بان کی مون از آتش بس جدید غزه

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد روز یکشنبه از آتش بس 72 ساعته جدید بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس، استقبال کرد و از دو طرف خواست برای دستیابی به آتش بسی بلند مدت تر به نفع همه غیرنظامیان تلاش کنند.

کلید واژه ها: رژیم صهیونیستی


نظر شما :