اعتراض امارات به برافراشته شدن پرچم ایران در ابوموسی

۱۴ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۴:۵۷ کد : ۱۹۳۶۷۵۹ سرخط اخبار

دولت امارات عربی متحده به برافراشته شدن پرچم ایران در بخشی از جزیره ابوموسی به سازمان ملل اعتراض کرد در مقابل ایران آن را دخالت در امور داخلی خود خواند.

 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری کویت، دولت امارات متحده عربی شب گذشته نسبت به برافراشته شدن پرچم ایران در بخشی از جزیره ابوموسی به سازمان ملل اعتراض کرد.

امارات مدعی است که این قسمت تحت تفاهمنامه سال 1971 متعلق به این کشور است اما ایران در مقابل امارات را به دخالت در امور داخلی خود متهم کرده است.

«لانا نسیبه» سفیر امارات در سازمان ملل طی نامه ای به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل گفت: دولت امارات متحده قویا اعتراض خود را نسبت به این اقدام تهران اعلام کرده است. از نظر ما این نقض یادداشت تفاهم میان 2 طرف است.

ایران همواره به طرف عرب اعلام کرده است که جزایر سه گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی متعلق به جمهوری اسلامی ایران بوده و خواهد بود و سابقه تعلق تاریخی این جزایر به جمهوری اسلامی ایران واقعیتی انکارناپذیر است.

مجموع جزایر و شهرستان ابوموسی با وسعتی بیش از ۶۸ کیلومتر مربع مشتمل بر جزایر ابوموسی، جزیره تنب کوچک، سیری، فرور بزرگ و فرور کوچک است. جزیره ابوموسی با وسعت ۱۲ کیلومتر مربع، تنب بزرگ با ۱۱ کیلومتر مربع و تنب کوچک با ۲ کیلومتر مربع مساحت همراه با سایر جزایر ایرانی خلیج فارس، دنباله چین خوردگی های زاگرس محسوب می شود.

کلید واژه ها: ابوموسی امارات تنب


نظر شما :