حمایت عربستان از اسرائیل در حمله به غزه

۱۱ مرداد ۱۳۹۳ | ۲۱:۳۵ کد : ۱۹۳۶۶۲۸ سرخط اخبار

هافینگتون پست در گزارشی به نقل از مقامات فعلی و سابق صهیونیستی از حمایت بی نظیر اعراب به ویژه عربستان از رژیم صهیونیستی در حمله به غزه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه هافینگتن پست دست های پنهان زیادی از رژیم صهیونیستی در قتل عام مردم غزه حمایت می کنند. یکی از حامیان جدی آنها عربستان سعودی است. حمایت عربستان از این رژیم بر کسی پوشیده نیست. «شائول موفاز» وزیر دفاع سابق رژیم صهیونیستی با شرکت در برنامه ای که از شبکه ده تلویزیون اسرائیل پخش می شد مدعی شد که اسرائیل باید نقشی برای امارات و عربستان در خلع سلاح حماس قائل شود. وی در توضیح اظهارات خود گفت که از کمک های نظامی این دو کشور در بازسازی غزه پس از خلع سلاح حماس باید استفاده کرد.

«آموس گیلاد» یکی از مقامات وزارت جنگ رژیم اسرائیل که مسئول امضای توافق امنیتی میان این رژیم و دولت مبارک در مصر بود گفته است که همه چیز به شکل مخفیانه صورت خواهد پذیرفت اما همکاری امنیتی ما با مصر و دولت های خلیج فارس بی نظیر است. وی شرایط حاضر را بهترین دوره دیپلماتیک میان رژیم اسرائیل و اعراب خوانده است.

خبرها نیز حاکی از تماس تلفنی «ملک عبدالله» پادشاه عربستان با «السیسی» رئیس جمهور مصر  و تایید قرار آتش بسی است که مصر تدوین کرده بود.

لازم به ذکر است که مقامات موساد و مقامات اطلاعات عربستان مرتبا به دیدارهای دوجانبه می پردازند. دو کشور در موضوعات مختلف مثلا برنامه هسته ای ایران نیز به مبادله دیدگاه های متقابل می پردازند. حتی برخی شواهد وجود دارد که هزینه کمپین های ضدایرانی رژیم صهیونیستی را عربستان تامین می کند.

کلید واژه ها: رژیم صهیونیستی


( ۱ )

نظر شما :