دیپلمات غربی: اختلافاتمان «غیرقابل حل نیست»

۲۹ تیر ۱۳۹۳ | ۱۷:۰۱ کد : ۱۹۳۶۰۷۵ سرخط اخبار

یک دیپلمات غربی به خبرگزاری رویترز گفته است که اختلافات کنونی با ایران غیرقابل حل نیست. وی همچنین گفته است که 1+5 نمی تواند سطح کنونی غنی سازی ایران را بپذیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، یک دیپلمات غربی به خبرگزاری رویترز گفته است که اختلافات کنونی با ایران غیرقابل حل نیست. وی همچنین گفته است که 1+5 نمی تواند سطح کنونی غنی سازی ایران را بپذیرد.

براساس این گزارش، به دنبال عدم حصول توافق جامع تا روز 20 جولای که مدت زمان تعیین شده برای این مساله بود ایران با فشار فزاینده از سوی غرب مواجه شده است. 

ایران و گروه 1+5 بعد از 17 روز مذاکره در وین به دلیل باقی ماندن اختلافات اساسی تنها با تمدید چهارماهه مذاکرات موافقت کردند.

رویترز نوشت: آلمان یکی از کشورهایی که تلاش می کند برنامه هسته ای ایران را محدود کند روز شنبه هشدار داد که تمدید مذاکرات ممکن است آخرین شانس برای حل و فصل مسالمت آمیز موضوع هسته ای باشد.

یک دیپلمات غربی با اشاره به اظهارات مقامات غربی گفت: پیشرفتهایی در بعضی از موضوعات داشتیم و شکافهای باقیمانده غیرقابل حل نیستند.

با این وجود وی تاکید کرد؛ ما نمی توانیم سطح کنونی غنی سازی ایران را بپذیریم.

فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان گفت: چند ماه آینده تا ماه نوامبر می تواند بهترین شانس برای پایان دادن به مجادلات هسته ای به صورت مسالمت آمیز باشد.

وی افزود: ایران باید اراده خود را برطرف کردن تردیدها درباره ماهیت برنامه هسته ای نشان دهد.

این گزارش افزود: تحت توافقی که برای تمدید مذاکرات گرفته شده است ایران می تواند به بخشی از ۱۰۰ میلیارد دلاری که از این کشور در بانکهای خارجی بلوکه شده دسترسی یابد.

با توجه به ۴.۲ میلیارد دلاری که ایران براساس توافق ژنو دریافت کرده است ایران تا ماه نوامبر ۲۰۱۴ در مجموع به ۷ میلیارد دلار از داراییهای خود دسترسی خواهد یافت.

براساس گزارش رویترز، مقامات آمریکایی از جمله جان کری وزیر خارجه این کشور تاکید کردند که تحریمهای اصلی همچنان پابرجا خواهند بود و ایران همچنان برای تجارت با سایر کشورها باز نیست.


نظر شما :